سفر به جزیره استوایی لنکاوی

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4563″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]لنکاوی مجمع الجزایری در سواحل شمال غربی مالزی و متشکل از ۹۹ جزیره است که زیباترین جاذبه های اکوتوریستی را در میان جزایر مالزی داراست. اولین ژئوپارک مالزی در لنکاوی تاسیس شده و بسیاری از نقاطش در حفاظت سازمان یونسکو می باشد. همچنین یکی از زیباترین و شگفت انگیز ترین پل های معلق جهان به نام اسکای بری (SKY BRIDGE) در این جزیره  وجود دارد که با دو خط تلکابین به طول حدود ۹۲۰ متر می توان به آن رسید و در تله کابین شاهد مناظر بسیار حیرت انگیزی خواهید بود. این جزایر به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای استوایی، از لحاظ پوشش گیاهی و سواحل بی نظیر است.
در لنکاوی می توان با تاکسی، کرایه اتومبیل، موتور سیکلت، اسکوتر برای گشت و گذار در شهر استفاده کرد و در همه هتل ها دوچرخه برای اجاره وجود دارد.
اصلی ترین جذابیت این جزیره، زیبایی های طبیعی آن است. ساحلی با شن های سفید، آب زلال دریا، تخته سنگ های آهکی و ورزش های آبی بخشی از این جذابیت ها محسوب می شوند. پانتای سنانگ معروف ترین ساحل این جزیره است که دارای تعداد زیادی رستوران می باشد. سواحل پانتای تنگاه و پانتای کوک کمی خلوت ترند و آرامش بیشتری برای مسافران دارند.
با گردش در پارک های حفاظت شده، تجربه مهیج جنگل گردی و دیدن صحنه های جذابی چون آبشار تگالا توجو، پرنده های خوشرنگ و حیواناتی همچون سوسمار و میمون را بدست خواهید آورد. گانونگ رایا و گانونگ مت سینانگ مرتفع ترین قله های لنکاوی هستند که می توان از فراز آنها قسمت های زیادی از تایلند را تماشا کرد. جاده گوندولا و پل هوایی آن مسیر جالبی برای کوهنوردی، پیمودن مسیر قله ها و مشاهده مناظر زیبایی است که همه جا را فرا گرفته است.
جاذبه های دیگری چون شالیزار لامان پادی، میدان عقاب، آکواریوم آندروااترورد و روستاهای که به سبک آسیای جنوب شرق قدیم باقی مانده اند و در آن ها می شود مارهای خوش خط و خال را دید و از غذاها و موزیک های سنتی شان لذت برد، درواقع مکان های دیگری هستند که نباید از دست دادشان داد.
وضعیت خوراکی و مواد غذایی در این جزیره بسیار متنوع است و وعده های غذایی را می توانید از دکه ها، رستوران ها، ریزورت ها به صورت غذاهای سنتی مانند برنج پخته شده، نارگیل حلقه شده و موز تا غذاهای بین المللی چینی، بالی و آلمانی سفارش دهید

کجا اقامت کنم؟

معمولا ترجیح اکثر ما این است که قبل از سفر، وضعیت اقامت مان را در آن شهر مشخص کنیم و از قبل هتلی را رزرو نماییم. در سفر به لنکاوی لازم نیست نگران اقامت تان باشید. همین که به لنکاوی رسیدید، می توانید بین هتل های ۵ ستاره، مسافرخانه های راحت و یا کلبه های ییلاقی آرام و بی سر و صدا یکی را برای اقامت خود انتخاب نمایید. اگه اقامت در هتل را ترجیح می دهید، هتل برجایا، هتل ساحلی مریتوس و هتل آندامان بهترین هتل های این جزیره هستند.

چه چیزی را در کجا بخورم؟

غذا خوردن در مالزی تجربه ای لذت بخش است، چرا که ماهیت چند فرهنگی این کشور طیف وسیعی از آشپزی های محلی و شیوه های ابداعی غذا را به وجود آورده است. شما با تنوع چشمگیر مواد غذایی، دسرها و میوه هایی که روبرو هستید می توانید با توجه به ذائقه خود غذایی مناسب پیدا کنید. در واقع غذاهایی که در این جزیره نوش جان خواهید کرد، شامل غذاهای مالایی، چینی، هندی، اروپایی و تایلندی است و محبوب ترین رستوران های جزیره در شهرک کواه، سنانگ، سواحل تنگاه و کوک قرار گرفته اند. غذاهای این جزیره علاوه بر تنوع زیاد دارای قیمتی مناسب هستند که معروف ترین آن ها “چارکوای ‌تو” نام دارد که درواقع مخلوطی از نودل برنج با میوه‌های دریایی است. لاکسا یا سوپ نودل و ناسی کاندار غذایی از ترکیب برنج با چند نوع خورش کاری است که هر جای جزیره که باشید، می توانید آن را پیدا کرده و نوش جان کنید. با این حال اگر ذایقه تان زیادی ایرانی است هیچ غذایی را به غذای ایرانی ترجیح نمی دهید، رستوران جزیره، رستوران علی بابا، رستوران ناب و رستوران تهران از رستوران های ایرانی موجود در نزدیکی مرکز شهر می باشند. در این شهر یک سری رستوران زنجیره ای به نام ناندوز(Nandos) وجود دارد که مرغ های خوشمزه ای سرو می کند که به ذائقه ایرانی بسیار نزدیک بوده و می توانید آن ها را نیز امتحان نمایید. اگر هم دوست دارید غذاهای مالزی رو تست کنید بهتر است از محلی ها آدرس بگیرید چرا که  خود محلی‌ها اغلب به غذاخوری های خوبی می روند که برای توریست‌ها شناخته شده نیست. در ضمن فراموش نکنین که صرف غذا بیرون از هتل یا محل اقامت، قطعا ارزان تر خواهد بود. رستوران کاسا دل مار و رستوران پریویلج هم از بهترین رستوران های لنکاوی از نظر توریست ها می باشند.

سوغاتی های لنکاوی

این جزیره پس از برخورداری از آرامشی بی حد و حصر، برگ برنده دیگری هم دارد و آن مراکز خرید بدون عوارض گمرکی  است که خود عاملی برای جذب توریست می باشد. اگه عاشق خرید هستید، جزیره لنکاوی می تواند جای مناسبی برای تان باشد. یکی از معروف ترین بازارهای لنکاوی، بازار Langkawi Night Market است که هم می توانید از غذاهای خوشمزه و ارزان قیمت آن و هم فروشگاه های پوشاک آن بهره ببرید. Cenang Mall و Langkawi Parade MegaMall   نیز از مراکز خرید پرطرفدار لنکاوی به حساب می آیند. این جزیره، منطقه ای آزاد و معاف از هزینه های گمرک است و تنها کافی است حداقل ۴۸ ساعت از اقامت تان در آن گذشته باشد تا بتوانید از این مزایا استفاده کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای مالزی رهاسیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” button_block=”true” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fpackages%2F%25D9%2585%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25B2%25DB%258C%2F|||”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی