گوشه‌هایی کمتر دیده‌شده از فرهنگ مردم گرجستان

[vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_single_image image=”4994″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][vc_empty_space][vc_column_text]

▪پیچیدگی زبان گرجی

گفتار زبان گرجی به هیچ یک از زبان‌هایی که تاکنون شنیده‌اید شباهت ندارد و شنیدن آن شما را به یاد زبان‌های باستانی خواهد انداخت. الفبای گرجی ۳۳ حرف دارد و در نگاه اول حروف بسیار شبیه یکدیگر هستند.

▪مرد سیبیلوی دست فروش‌ها

در گوشه و کنار این کشور احتمالاً عکس‌هایی از یک مرد سیبیلو هم ببینید. او کسی نیست جز ژوزف استالین که متولد شهر گوری در گرجستان است که آن زمان بخشی از روسیه بود. با اینکه خیلی‌ از مجسمه‌های او را شکسته‌اند، ولی هنوز هم در گرجستان طرفدارانی دارد.

▪گرجستان، گرجستان نیست

گرجستان را گرجستان نمی‌نامند! دست‌کم خود مردم گرجستان کشورشان را ساکارتولو می‌نامند و در زبان انگلیسی این کشور جورجیا نامیده می‌شود و با ایالت جورجیا در آمریکا تشابه اسمی دارد، به همین خاطر بسیاری از انگلیسی زبان‌ها وقتی متوجه می‌شوند که در نزدیکی اروپا کشوری به نام جورجیا وجود دارد، متعجب می‌شوند.

▪کوهستان‌های بلند

بلندترین رشته کوه اروپا کدام است؟ آلپ؟ سخت در اشتباهید. بلندترین رشته کوه اروپا، کوه‌های قفقاز است که در مرز روسیه و گرجستان قرار دارد.

▪مهمان، هدیه‌ای از جانب خداوند برای گرجی‌ها

گرجی‌ها مهمان را هدیه‌ای از طرف خداوند می‌دانند و به همین خاطر مدام از گردشگران خارجی با غذا و نوشیدنی پذیرایی می‌کنند. حتی گاهی شدت پذیرایی ممکن است آزاردهنده باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_btn title=”تورهای تفلیس رها سیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” button_block=”true” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fproduct%2Fgeorgia%2F|||”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *