فرهنگ و رسوم مردم روسیه

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4080″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

فرهنگ و رسوم مردم روسیه

روسیه با هفده میلیون کیلومتر مربع مساحت، بزرگترین کشور دنیا و هفتمین کشور پرجمعیت جهان است. زبان رسمی مردم روسیه روسی است، اما در بسیاری از قسمت های کشور، زبان ترکی زبان دوم است. شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ از گران ترین شهرهای جهان هستند. مسکو که نام آن برگرفته از نام رود «موسکوا» است، با تاریخی هشتصد و پنجاه ساله، پایتخت کشور روسیه و یکی از بزرگترین شهرهای حال حاضر اروپا است. جمعیت مسکو بیش از سیزده میلیون نفر است. بسیاری از مردم مسکو می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و در این شهر حدود دویست کلیسای فعال وجود دارد. شهر سنت پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو می باشد. امروزه این شهر یکی از مهم ترین شهرهای فرهنگی، علمی و صنعتی روسیه بوده و با داشتن صدها موزه و نمایشگاه، آثار هنرمندان، شعرا، نویسندگان و موسیقی دانان بزرگ روسیه و جهان را در خود جای داده است.
هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه های گردشگری دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ اقدام به خرید تور روسیه می کنند.
آداب و رسوم مردم روسیه
در روسیه معاصر کمتر چیزی از فرهنگ عامیانه گذشتگان باقی مانده است، با این وجود برخی از جشن ها و فستیوال های قدیمی مردم روسیه همچنان پابرجا مانده است. یکی از آن ها جشن خداحافظی با زمستان است که به نام «ماسلنیتسا» شهرت یافته است. در بین غذاهای روسی هیچ یک از غذاها به اندازه «بلینی» محبوب نبوده است. بلینی تمام عمر شخص از تولد تا پایان عمر را همراهی می کند، و سنت ها و مراسم زیادی با بلینی در ارتباط است.
فرهنگ  مردم روسیه
فرهنگ وآداب و سنن روسی آمیخته ای از زندگی اسلاوهای شرقی، کلیسای ارتدکس و تا حدودی تأثیر پذیرفته از فرهنگ اروپایی است. روسیه کشوری اروپایی هست و درعین حال نیست. ریشه های این فرهنگ یک پای در شرق و یک پای در غرب دارد. ادبیات روسی یکی از غنی ترین ادبیات جهان و دارای شاهکارهای جاودانی است. عصر طلایی ادبیات روسی که در دوران پتر کبیر آغاز شده بود و در سال های ۱۸۱۵ تا ۱۸۳۰به اوج خود رسید، بزرگترین شاعر روسیه یعنی «الکساندر پوشکین» را خلق نمود. از شاعران و نویسندگان دیگر روس می توان از «نیکولای گوگول»، «ایوان تورگنیف»، «داستایفسکی»، «لئو تولستوی»، «آنتوان چخوف» و « ماکسیم گورکی» را نام برد.
در دوران شوری سابق تأکید زیادی بر موضوعات علمی و تاریخی می شد و به همین علت موزه های بسیار زیادی در زمینه های مختلف در این کشور به وجود آمده است. همچنین علاقه مردم روسیه به موسیقی و هنر های نمایشی از جمله تئاتر و اپرا موجب شده که در اقصی نقاط این کشور مراکزی به این امر اختصاص یابد. به علاوه سیرک های بزرگی در روسیه وجود دارد که شهرت جهانی دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی