راهنمای سفر به گرجستان

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4503″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

اگر هیچ تصویری از گرجستان در ذهن خود ندارید، بهتر است بدانید که گرجستان آمیزه ای از بهترین تجربه های گردشگری را برای شما خلق می کند. درتور گرجستان با مردم صمیمی و خوش قلب، روستاهای زیبا، جنب و جوش شبانه در تفلیس و سواحل و طبیعی جذاب باتومی روبرو شوید. گرجستان طیف وسیعی از جاذبه و محصولات تفریحی و گردشگری را به شما ارائه می دهد.

گرجستان کشوری کوهستانی و پر باران می باشد که وسعت آن ۶۹۷۰۰ کیلومتر مربع است و جمعیت آن در سال ۲۰۱۳ حدود ۵ میلیون نفر بوده است. بیشتر مردم گرجستان مسیحی و ۸۴ درصد آنها از نژاد گرجی هستند که به زبان گرجی سخن می گویند، این زبان خط ویژه خود را دارد و سایر نژادهای ساکن در گرجستان؛ آذری،ارمنی روسی، آبخازی، و اوستیایی هستند.نام بین‌المللی گرجستان، جرجیا (Georgia) می‌باشد که در بیشتر جهان به این نام خوانده می‌شود. این کشور دارای دو جمهوری خودمختار آبخازیا و اوستیای جنوبی (به گرجی: منطقهٔ تسخینوالی) است که در شمال کشور و در همسایگی روسیه هستند و اکنون این دو منطقه با پشتیبانی روسیه اعلام استقلال کرده‌اند با مرور راهنمای سفر به گرجستان می توانید این کشور را بهتر بشناسید.

گرجستان به ۶۵ ناحیه و مناطق روستایی تقسیم می شود و دارای ۱۳ شهر و چندین شهرک است که شامل شهرهای تفلیس، کوتائیسی، گوری، چیاتورا، روستاوی، پوتی، تقیبولی، زوگدیدی، تسقالتوبو، سوخومی، تقوارچلی، گاگرا، باتومی، و ۳۷ شهر کوچک، ۶۱ مرکز روستایی و ۴۵۰ روستا است. دو سوم گرجستان کوهستانی است و  ۲۵ درصد از خاک گرجستان پارک ملی حفاظت شده می باشد و ۴۰ درصد از اراضی ملی آن پوشیده از جنگل است.

چگونه به کشور گرجستان سفر کنیم؟

 

هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی می توان به کشور گرجستان سفر نمود. بهترین مسیر سفر زمینی به تور گرجستان، استفاده از خاک کشور ترکیه می باشد. دو مرز مشترک مهم بین کشورهای ترکیه و گرجستان وجود دارند. یکی از این مرزها سارپ و دیگری واله می باشد. البته از طریق کشور ارمنستان نیز می توان به صورت زمینی وارد کشور گرجستان شد.

آب و هوای گرجستان

 

آب و هوای گرجستان با در نظر گرفتن منطقه کوچک ملی، بی نهایت متنوع است. دو ناحیه اصلی اقلیمی وجود دارند که بخشهای غربی و شرقی کشور را از یکدیگر جدا می سازند. رشته کوه بزرگ قفقاز ، نقش مهمی را در تعدیل شرایط  آب و هوایی گرجستان ایفا نموده و مانع نفوذ توده های هوایی سردتر شمال و روسیه به این سرزمین می شود و معمولا اب و هوای گرجستان در تابستان معمولا تا ۱۰ از تهران خنکتر می باشد .دو سوم گرجستان را کوهها تشکیل داده اند و کشوری کوهستانی به شمار می آید و در زمستان بارش برف در نقاط کوهستانی زیاد است.

ویزای گرجستان

 

طبق اخبار گردشگری برای شهروندان ایران و تاجیکستان نیازی به اخذ ویزا نیست و فرودگاهی شده است ولی برای اتباع خارجی صدور ویزا الزامی می باشد و شهروندان کشورهای ایران، آمریکا ،استرالیا، نیوزیلند ،کانادا، ژاپن، ترکیه، کویت، قطر، بحرین، عمان، کره جنوبی ،سنگاپور، ترکمنستان و… میتوانند بدون ویزا و رویداد تا 360 روز از گرجستان دیدن کنند و شهروندان سایر کشورها برای دریافت ویزا باید به سفارت خانه ها و کنسولگری های کشور گرجستان مراجعه کنند ویزا در هنگام ورود در مسیرهای ورودی هوایی و زمینی ااعطا میگردد ولی از مسیرهابی آبی و ریلی اعطا نمی گردد.

خرید در گرجستان

سرامیک، جواهرات و آثار هنری گلدوزی در گرجستان معروف هستند که می توانید از فروشگاه های هنری مختص گردشگران آن ها را خریداری کنید. عتیقه جاتی مثل فرش هم توجه تاجران و صادرکنندگان را به خود جلب می کند. خیابان های اصلی خرید در گرجستان خیابان های Rustaveli و Chavchavadze هستند. بیشتر فروشگاه ها از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ باز هستند.

شهرهای مهم گرجستان

تفلیس: تفلیس، پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان است. این شهر در دو طرف رود متکواری قرار داشته و جمعیتی حدود 1.5 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. تفلیس در قرن پنجم میلادی و توسط واختانگ یکم پادشاه گرجستان باستان یا همان ایبریا بنیان‌گذاری شده و به سبب آچشمه‌های آب گرم آن، “تْبیلیسی” نام گرفته است.تفلیس در جنوب شرق اروپا قرار گرفته است، موقعیت مکانی تفلیس یعنی قرار گیری در مسیر شرق و غرب، این شهر را نقطه ی اتصال امپراتوریی های رقیب گوناگون قرار می داده است و امروزه موقعیت آن را به عنوان یک مسیر مهم برای انرژی جهان و پروژه های بازرگانی تضمین می کند.

باتومی : باتومی شهری بندری در کرانه دریای سیاه و در کشور گرجستان است. این شهر مرکز جمهوری خودمختار Ajara است که در جنوب شرقی گرجستان واقع شده و حتی از آن به عنوان پایتخت دوم گرجستان نام برده می شود.باتومی شهری است گرم و پر باران اما نه به گرمی و پر بارانی مناطق استوایی. ساحل دریا و بلوار اصلی شهر از پر طرفدار ترین جاهای دیدنی هستند.

 

بهترین مکان ها برای بازدید در گرجستان

گرجستان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بکری است که چشم هر بینده ای را خیره می سازد و سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید مکان های خاص گرجستان به این کشور و شهر های جذاب آن سفر می کنند. برخی از دیدنی های گرجستان به حدی جالب و زیبا هستند که جزئی از برترین جاذبه های گردشگری اروپا به شمار می آیند.

imagesclip chinمحله حمام ها

محله حمامهای قدیمی , که بین مردم شهر معروف به محله حمام ها (Sulphur Baths) است در کرانه راست رودخانه کورا واقع ش ده و جزو قدیمی ترین و تاریخی ترین مناطق تفلیس به شمار می آید. علت ساخت حمام ها در این منطقه بر می گردد به وجود چشمه های آب گرم طبیعی که در این منطقه به وفور یافت می شده است.

imagesclip chinمجسمه مادر گرجستان

اکثر کشورهای شوروی سابق مثل ارمنستان و گرجستان این مجسمه را دارند: تندیسی 20 متری از آلومینیوم که تقریبا از هر جای تفلیس دیده می شود. این تندیس نشان دهنده زنی با شمشیری در یک دست و کاسه ای در دست دیگر است. کاسه برای پذیرایی از کسانی که با دوستی وارد گرجستان می شوند و شمشیر برای آن ها که با دشمنی می آیند.

imagesclip chin موزه استالين

موزه استالين، در شهر گوري زادگاه استالين واقع شده است و شامل عكس ها مكاتبات و اسناد مربوط به آن دوران، خانه زادگاه و زندگي تا 4 سالگيش و قطار مخصوص وي است. بازديد از اين موزه شما را با بخشي از تاريخ قرن بيستم آشنا مي كند.

imagesclip chin شهر سنگي اوپليستيخه

شهر سنگي اوپليستيخه، بزرگ ترين شهر سنگي دنيا مي باشد كه در اصل تحت الفظي به معني معبد خدايان است. مهم ترين آثار باقي مانده از دين پيكانيزم در اين محوطه باستاني وجود دارد و قديميترين سد، داروخانه، بازار، آمفي ﺗﺌﺎتر ،كليساي قديمي معروف به سن جورجي، معابد، زندان، سياه چال و كارگاه شراب سازي و داروخانه و پا وصد ها اثر باستاني ديدني در آغوش طبيعت بي نظير يكي از مهمترين مكانهاي ديدني بين دو شهر تفليس و باتومي در نزديكي تفليس است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای گرجستان رهاسیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” button_block=”true” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fpackages%2F%25D8%25A7%25D8%25B1%25D9%2585%25D9%2586%25D8%25B3%25D8%25AA%25D8%25A7%25D9%2586%25DA%25AF%25D8%25B1%25D8%25AC%25D8%25B3%25D8%25AA%25D8%25A7%25D9%2586%2F|||”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی