دانشگاه مک مستر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]دانشگاه مک مستر 5

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر یک دانشگاه دولتی در شهر همیلتون استان انتاریو کانادا قرار دارد. این دانشگاه دارای 6 دانشکده علوم، مهندسی، بهداشت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و تجارت است. نام دانشگاه از ویلیام مک ‌مستر نماینده مجلس سنای کانادا و بانکدار گرفته شده است. دانشگاه مک ‌مستر دارای بیش از 25 هزار دانشجوی کارشناسی و  4 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی است. بر اساس رنکینگ معتبر در سال تحصیلی 2019 دانشگاه مک‌ مستر در جدول رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، در کانادا در مقام ششم و در جهان در مقام 140  ارزیابی شده ‌است.

این دانشگاه دارای شش بخش آکادمیکی مهندسی، علوم بهداشت، مردم شناسی، علوم اجتماعی و مدرسه ی بیزنس دگروت De Groote School می باشد. زبان انگلیسی به  عنوان زبان نخست این دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاطع تحصیلی:

کارشناسی

کارشناسی ارشد

دکتری

مدارک مورد نیاز برای پذیرش:

  • رزومه
  • ریز نمرات که شامل ریز نمرات دانشگاهی، ریز نمرات بورسیه تحصیلی و یا تکمیل دوره ی 4 ساله لیسانس و داشتن معدل 73% -76% در دو سال اخیر تحصیل و مدرک اثبات فارغ التحصیلی
  • دو توصیه نامه
  • تجارب کاری: تجربه ی کاری برای تمامی دانشجویان بین المللی مورد نیاز است و تجربه کاری تمام وقت مستمر به مدت حداقل یک سال به صورت حرفه ای، مدیریتی و یا فنی مورد نظر است.

مصاحبه ی شایستگی پذیرش که به صورت حضوری می باشد.

  • آزمون Gmat: نمره شفاهی28 ، نمره کمی 37 ، مجموع نمره 600 قابل رقابت می باشد.

هزینه ی ارسال تقاضانامه به صورت آنلاین و از طریق کارت اعتباری پرداخت شود.

شهریه

هزینه شهریه برای دانشجویان غیر کانادایی بیشتر است. دانشگاه اقامتگاه هایی را برای دانشجویان بسته به تقاضای آن ها فراهم می کند که شامل  اقامتگاه های سنتی به صورت های مختلف، اعم از مختلط و تک جنسیتی موجود است. اسکان آپارتمانی در دو اقامتگاه ارائه می شود: اقامتگاه بیتس (Bates Residence) و اقامتگاه مری کیز (Mary E. Keyes Residence). جهت اطلاع از هزینه های تحصیلی مربوط به هر رشته می توانید از سایت دانشگاه استعلام نمایید.

دانشگاه مک مستر برنامه هایی برای هنر نیز در نظر دارد و سالانه حدود 60 دانشجو در این زمینه ثبت نام می کند. این دانشگاه نیز تاکید ویژه ای بر موضوعات بین رشته ای دارد.  تقویم آموزشی برای دانشجویان کارشناسی براساس سیستم ترمی (ترم بهار/تابستان اختیاری است) و برای دانشجویان کارشناسی ارشد در سه ترم (پاییز، زمستان و تابستان) می باشد. نکته ی جالبی که در مورد این دانشگاه حائز اهمیت است این مساله است که یک پنجم از مغز آلبرت انیشتین در شیشه ای در آزمایشگاه قرار دارد که دانشمندان علوم اعصاب بر روی آن و افراد خاص دیگر مطالعه می کنند تا تعیین کنند که چه تفاوت هایی در ذهن او وجود داشته که منجر به  نبوغ وی در ریاضیات شده است.

این دانشگاه به عنوان یک پایگاه تحقیقاتی متمرکز است و بیش از 60 مرکز تحقیق آکادمیک و موسسه تحقیقاتی دارد و شایان ذکر است که این دانشگاه راکتور هسته ای خود را نیز برای تحقیقات دارا می باشد.

بورسیه

تعداد محدودی بورسیه ورودی (از 1000 دلار تا 10000 دلار) برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. افراد متقاضی برنامه های تمام وقت و اشتراکی (ترکیبی) بطور خودکار برای دریافت این کمک هزینه در نظر گرفته می شوند. چنانچه مشمول بورسیه شوید، از طریق پیشنهاد پذیرش از آن اطلاع خواهید یافت. علاوه بر این، برخی از بورس های تحصیلی بسته به میزان بخشندگی اهدا کنندگان آن ها فراهم می باشند که ممکن است نیاز به ارائه درخواست جداگانه برای آنها باشد.

https://www.usnews.com/education/best-global-universities/mcmaster-university-502196

https://en.wikipedia.org/wiki/McMaster_University#Reputation

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی