مدارک مورد نیاز پاسپورت

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

پاسپورت یا گذرنامه از مدارک شناسایی رسمی است که تابعیت فرد را نشان می‌دهد.

حتی برای کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند؛ اما داشتن پاسپورت الزامی میباشد. به صورت کلی  بدون داشتن پاسپورت هیچ فردی اجازه‌ی خروج از کشور و ورود به کشور دیگر را ندارد.

برای اخذ پاسپورت باید با مدارک زیر به یکی از دفترهای پلیس+١٠ بروید.

[/vc_column_text][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”5737″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پاسپورت:

[/vc_column_text][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

1- تهيه فرم و شناسه گذرنامه از پليس+10 یا دفتر پست که هزینه اخذ شناسه هزار تومان است.

2- پرداخت مبلغ صد هزار تومان و سه هزار و هفتصد و پنجاه تومان،  که باید فقط از طریق دستگاه کارتخوان در دفتر پلیس +10 انجام شود. توجه کنید که واریز از طریق اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

[/vc_column_text][vc_column_text]

پاسپورت یا گذرنامه از مدارک شناسایی رسمی است که تابعیت فرد را نشان می‌دهد. بدون داشتن پاسپورت هیچ فردی اجازه‌ی خروج از کشور و ورود به کشور دیگر را ندارد.
برای اخذ پاسپورت باید با مدارک زیر به یکی از دفترهای پلیس+١٠ بروید.

1- تهيه فرم و شناسه گذرنامه از پليس+10 یا دفتر پست که هزینه اخذ شناسه 1000 تومان است.

2- پرداخت مبلغ صد هزار تومان و  سه هزار و هفتصد و پنجاه تومان،  که باید فقط از طریق دستگاه کارتخوان در دفتر پلیس +10 انجام شود. توجه کنید که واریز از طریق اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

[/vc_column_text][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

3-مدارک مورد نیاز مشترک میان خانم ها و آقایان:

[/vc_column_text][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

– اصل و کپي شناسنامه و کارت ملي  يا درصورت وجود مشکل،تأئيديه ثبت احوال براي کليه متقاضيان.

– در صورت معتبر بودن، ارائه اصل آخرين گذرنامه

یک (1) قطعه عکس 6×4 جديد و رنگي با زمينه سفيد و تمام رخ به طوري که:

–  6 ماه از تاريخ انداختن آن نگذشته باشد.
– آقايان بدون کلاه و عينک و کراوات و زيور آلات و آرایش مو و محاسن به طوري که پيشاني و گوش‌ها مشخص باشند. همچنین رنگ لباس و زمینه یکسان نباشد.
– خانم‌ها با حجاب کامل بدون آرايش، با استفاده از روسري و یا مقنعه ساده و تیره به طوري که گردي صورت مشخص باشد. (برای دختران بالاي 6 سال با حجاب کامل)

اجازه محضري برای افراد زير 18 سال از سوی پدر و یا قیم قانونی.

شناسنامه عکسدار برای افراد بالای 15 سال و افراد زیر 15 سال باید گواهي اشتغال به تحصيل، دفترچه بيمه و يا گذرنامه عکسدار ارائه نمايند.

کودکان زیر 6 سال باید در دفتر حاضر شده و سرپرست کودک یک قطعه عکس از کودک خود را ارایه نماید.

بازنشستگان نظامي که 5 سال از بازنشستگي آنها مي‌گذرد باید اصل و کپي کارت کانون بازنشستگان را ارایه دهند (نیازی به ارایه گواهی از سازمان متبوع نمی‌باشد) اگر 5 سال از بازنشستگی نمیگذرد ارائه نامه از حفا يگان مربوطه الزامی است.

همچنین نظامیان شاغل، نامه موافقت حفایگان مربوطه را ابتدا به دبیرخانه اداره گذرنامه ارایه و پس از ثبت به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارایه نمایند.

[/vc_column_text][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

۴-مدارک مورد نیاز آقایان

[/vc_column_text][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

ارائه اصل و کپي کارت پايان خدمت يا معافيت فقط هوشمند(کارت‌های قدیمی اعتبار ندارند) و يا موافقت‌نامه سازمان وظيفه عمومي برای مشمولین

آقايان دانشجو و يا دانش آموز براي خروج از کشور مي‌بايست نامه از محل تحصيل خود دريافت و به سازمان وظيفه عمومي تحويل نمايند.

[/vc_column_text][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

۵- مدارک مورد نیاز خانم ها

[/vc_column_text][vc_column_text]

اجازه محضري برای بانوان متأهل از سوی همسر لازم میباشد.

بانواني که همسر آنها فوت نموده، مي‌بايست اصل گواهي فوت همسر و يا اصل شناسنامه باطل شده همسر و بانوان مطلقه مي‌بايست اصل طلاق‌نامه را ارائه نمايند. همچنین بانوان مقيم خارج احتياج به اجازه محضري همسر ندارند، همچنین اقامت با گذرنامه ايراني قابل قبول است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای لحظه آخری رهاسیر” color=”vista-blue” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2F%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1-%25D9%2587%25D8%25A7%25DB%258C-%25D9%2584%25D8%25AD%25D8%25B8%25D9%2587-%25D8%25A2%25D8%25AE%25D8%25B1%25DB%258C%2F||” button_block=”true”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

اخذ پاسپورت | مدارک لازم جهت اخذ پاسپورت | مدارک لازم برای گرفتن پاسپورت | مدارک لازم جهت اخذ گذرنامه | صدور گذرنامه | صدور پاسپورت | گرفتن پاسپورت | گرفتن گذرنانه 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی