شهر تاریخی پرگا در آنتالیا

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4152″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]آشنایی با شهر تاریخی پرگا در آنتالیا
سفر به آنتالیا فقط به دیدن و لذت بردن سواحل مدیترانه ای آن خلاصه نمی شود، در این استان شما می توانید جاذبه هایی را ببینید که قدمت آنها به هزاران سال پیش می رسد. یکی از این جاذبه های شهر باستانی و تاریحی پرگا Perge   است. پرگا یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه که پایتخت منطقه ای به نام پام فیلیا به حساب می آید. از نظر جغرافیایی شهر پرگا در جنوب غربی ترکیه و ۱۸ کیلومتری شرق آنتالیا قرار گرفته است. شهری در سواحل زیبای مدیترانه

از نظر باستان شناسی، قدمت شهر پرگا Perge ​​دوره های مختلفی از عصر مس – سنگی برمی گردد. برخی از مطالعات نشان داده اند که شهر پرگا در اوایل قرن برنز ساخته شده است، عصر برنز یا عصر مفرغ دوره ای از پیشرفت تاریخ بود که در آن انسان ها به کار با فلز روی آورند.
در شهر پرگا انتظار دیدن خرابه های با ارزش باستانی از دوران یونان باستان را داشته باشید، شهری که مملو از مجسمه های و ستون های قدیمی است. خوب است بدانید زنان این شهر در امور اداری شهر بسیار فعال بودند، وجود مجسمه های زیبا از زنان مهم مانند پلاتینا مگنا به خوبی این موضوع را تایید می کند.

۱۳۳ قبل از میلاد، شهر پرگا توسط رومی ها اشغال شد و اداره ی آن به دست میراث پرگامون افتاد. کاوش در کتیبه های باستان شناسی پرگا وجود اولین سازمان های دولتی را در این نشان می دهد. پرگا، از پنج قرن گذشته تحت سلطه ی روم شرقی قرار گرفته و پس از آن به ترتیب توسط سلجوقیان، هامیدگولاری، و عثمانی ها اداره شد.
در دوران هلنی؛ دورانی که یونانی ها به جهان باستان مسلط بودند و از شهرت زیادی برخوردار شدند این شهر به یکی از زیباترین شهرها معروف بود.
از دیگر جاذبه های این شهر در آن زمان می توانیم به وجود بنای مذهبی آرتمیس و خانه ی یک ریاضیدان معروف یونانی به نام آپولونیوس اشاره کنیم. در دوران باستان، شهر پرگا مانند یک دیوار دفاعی عمل می کرد و مانعی بر سر راه دزدان دریایی مدیترانه بود. این موضوع را از کاوش های باستانی اطراف شهر و وجود سیستم های دفاعی پیشرفته در آن می توان فهمید.
در شهر پرگا دیوارها، برج ها، سنگرها و دروازه های بسیار زیبایی ساخته شده بودند، برای نمونه می توانیم به معماری دیوارهای آکروپلیس در این شهر اشاره کنیم. اگر چه با گذر قرن ها چیز زیادی از این شهر نمانده اما هنوز هم دیدن این شهر و آثار به جا مانده را بهتان توصیه می کنیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای ترکیه رها سیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fpackages%2F%25d8%25a2%25d9%2586%25d8%25aa%25d8%25a7%25d9%2584%25db%258c%25d8%25a7%2F||” button_block=”true”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی