سوغاتی کشور تایلند

[vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_single_image image=”5096″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][vc_empty_space][vc_column_text]

سوغات تایلند

تایلند یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا است، که هرساله از شمار زیادی از گردشگران ایرانی پذیرایی می‌کند. خب سوغاتی تایلند چیست ؟  از پارچه و ابریشم گرفته تا مجسمه‌های بودا و جواهرات، طیف گسترده‌ای از سوغات برای خرید در این کشور پر گردشگر و پایتخت زیبای آن بانکوک وجود دارد.

در ادامه لیستی از سوغاتی های تایلند را بررسی می کنیم :

ظروف مخصوص تایلند

ظرف چانگ لون

چانگ لون نوعی ظرف مخصوص تایلندی است که با پخته شدن نارگیل در کوره ساخته می‌شود.

ظرف هوی چو

این ظرف از که یک نوع خاص خرچنگ ساخته می‌شوند، سوغاتی بسیار جذاب برای دوستان و آشنایانتان تلقی خواهد شد.

شیرینی خائو لام تایلند

خائو لام یک نوع شیرینی مخصوص تایلندی‌هاست که خمیرش، مخلوط شیره‌ی برنج، شکر و کرم نارگیل است و آن را در چوب‌های بامبو می‌پزند.

ادویه تایلندی

ادویه تایلندی و غذاهای تایلند در سراسر جهان شناخته شده هستند. اگر شما علاقه مند به پخت غذاهای خوشمزه تایلندی در خانه هستید، حتماً ادویه جات، ترشی جات و سس اصل تایلندی را از این کشور تهیه کنید.

فیل‌ها و مجسمه‌های بودا در تایلند

فیل‌ها و مجسمه‌های بودا از نمادهای اصلی تایلند محسوب می‌شوند. شما می‌توانید آنها را در اشکال و اندازه‌های مختلف پیدا ببینید و خریداری کنید. نوع دیگری از سوغات فوق‌العاده مربوط به تابلو نقاشی فیل است که می‌توان آن را در سایزهای مختلف تهیه نمود، در واقع فیل نماد خوش شانسی برای تایلندی‌هاست.

جواهرات در تایلند

یاقوت‌های کبود، یاقوت سرخ، لعل‌ها و زیرکن (سنگی شبیه الماس) همگی در تایلند استخراج می‌شوند و توسط هنرمندان تایلندی که در بین ماهرترین افراد جهان در این زمینه هستند، برش داده می‌شوند. کارهای انجام شده روی طلا و نقره دارای کیفیت بالایی هستند و قیمت مناسبی هم دارند. اگر شما سفارش خاصی دارید می‌توانید یک عکس یا طرحی از چیزی که دوست دارید را بیاورید و آن را برای شما بسازند. شما در هر گوشه شهر می‌توانید جواهر فروشی‌ها را پیدا کنید، ولی جاده ماهاسک خارج از سیلوم را برای اجناسی که به صورت عمده فروشی عرضه می‌شوند، امتحان کنید. در واقع خرید از تمامی نقاط سیلوم بسیار مطمئن است. موسسه آسیایی علوم جواهرشناسی (قرار گرفته در جاده سیلوم) مکانی مناسب برای تأیید کیفیت سنگ‌های برش داده شده (اگرچه نه به عنوان یک کارشناس) است.

ابریشم و کتان در تایلند

فروشگاه‌های فروش ابریشم زیادی در سرتاسر شهر بانکوک و دیگر نقاط پر گردشگر تایلند وجود دارد، در نواحی خرید و در لابی‌های هتل‌های بین‌المللی هم این فروشگاه‌ها را پیدا می‌کنید. محصولات سنتزی مکرراً به عنوان ابریشم فروخته می‌شوند و اگر شما در مورد پارچه خاصی شک دارید، یک نخ را امتحان کنید و آن را بسوزانید، ابریشم باید بویی نظیر پر یا موی سوخته بدهد. گاهی اوقات تنها تار است که سنتزی است چون یکنواخت‌تر و کار با آن آسان‌تر است. برای خرید ابریشم محل‌هایی نظیر کمپانی ابریشم جیم تامپسون، مشهورترین مرکز فروش ابریشم در شهر و بسیاری از مغازه‌ها در هتل‌ها را در خاطر داشته باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی