دهکده گیتورن هلند

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”5544″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

دهکده گیتورن هلند

دهکده گیتورن هلند به ونیز مشهور است. ونیزی که اينبار نه در ایتالیا بلکه در منطقه خوش آب و هوای هلند قرار گرفته است.

گیتورن فقط در تلفظ انگلیسی Giethoorn خوانده می شه اما هلندی ها به آن، خیتورن می گویند. روستایی که هیچ اتومبیلی ندارد و رفت و آمد در آن فقط از طریق قایق صورت مي گيرد.

در نگاه اول باید لقب رویایی ترین روستای جهان را به گیتورن داد. که در آن فقط صدای پرندگان و اردک ها شنیده می شه و حتی قایق های آن، موتورهای بی صدایی دارن تا مسافران از طبیعت زیبای گیتورن لذت ببرند        اين دهکده حتی یک خیابان هم ندارد در صورتی که ونیز خیابان ها و کوچه های متعددی داره اما از نظر کانال های آب، مشابه ونیز میباشد.

اهالي گیتورن مثل ونیزی ها برای حمل و نقل تنها از قایق استفاده می کنند قایق هایی که به صورت انفرادی و دسته جمعی مدام در حرکت هستند.در  اين روستا به تازگی مسیر دوچرخه سواری هم راه اندازي شده که سرعت عبور و مرور روستايان گیتورن را بیشتر کرده است.

لذت خوردن قهوه تو کافی شاپ های  اين روستا توصيف نشدني میباسد با این که خوردنی ها در هلند و به طور کلی در کشورهای اروپایی قيمتش بالاس اما فرصت خوردن غذا و یک فنجون نوشیدنی گرم تو اين مکان، نصیب هر کسی نمی شود.

گیتورن  سال ها از دید هلندی ها هم مخفی مانده بوده است. تا اوایل دهه ۷۰ کمتر کسی از وجود این مکان با خبر نبود اما کارگردانی به نام ”برت هانسترا“ برای ساخت فیلم کمدی معروف به اسم (فانفار (Fanfare) )  از اين روستا به عنوان لوکیشن اصلی فیلم استفاده کرد و همین انتخاب باعث محبوبیت جهانی گیتورن شد. شاید فاصله آمستردام و آیندهوون تا گیتورن کمی طولانی به نظر برسد اما باور کنید که در تمام جاذبه های گردشگری هلند، گیتورن منحصر به فرده  واگر دوست داريد بهشتي از زيبايي ببينيد به هیچ عنوان تماشای این دهکده رویایی را از دست نديد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای اروپا رها سیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” link=”url:https%3A%2F%2Frahaseir.com%2F%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1%25D9%2587%25D8%25A7%25DB%258C-%25D8%25A7%25D8%25B1%25D9%2588%25D9%25BE%25D8%25A7%2F||” button_block=”true”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی