باشکوه ترین تئاترهای جهان

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4198″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]سالن‌‌های تئاتر در اقصی نقاط جهان علاوه بر این‌که محلی برای اجرای شاخه اصلی هنر هفتم هستند ، با معماری خود که بصورت کاملا هنرمندانه ای طراحی شده اند، حضار را تحت تاثیر قرار می دهند.
تئاتر مادر هنر هفتم محسوب می‌شود و سالن تئاتر نیز محل عرضه آثار بزرگ ادبی در قالب نمایش به مشتاقان آن است؛ به عقیده اندرو لوید وبر (Andrew Lloyd Webber) تماشای تئاتر توام با هیجانی وصف‌ناپذیر در این سالن‌های باشکوه است. در واقع آنچه که بر جذابیت این سالن‌ها همچون خانه اپرای فوق مدرن گوانگژو می‌افزاید، معماری بی‌نظیر آن‌ها است.

برای آشنایی با برخی از زیباترین سالن‌های تئاتر در اقصی نقاط جهان در ادامه مطلب همراه ما باشید.

1- خانه اپرای گوانگژو (Guangzhou Opera House) – گوانگژو،چین
زاها حدید یکی از چهره‌های سرشناس دنیای معماری و خالق آثاری ارزشمند همچون مرکز آبزیان لندن و استادیوم المپیک توکیو است. یکی دیگر از نمونه کارهای زیبا و منحصربه‌فرد وی که برای سال‌ها در یاد خواهد ماند، خانه اپرای چین است. چراغ‌های چشمک‌زن و طبقه‌های آبشاری آن هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند.
2- سالن اپرای سیدنی (Sydney Opera House) – سیدنی، استرالیا
اگرچه نمای خارجی سالن اپرای سیدنی شبیه یک صدف است، ولی فضای داخلی آن بسیار شاد و مفرح است. با وجود قدمت اندک این سالن، طراحی سقف آن توسط دورن اوتزان – معمار دانمارکی – مورد تحسین و تمجید میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و برنامه‌های متعددی از جمله سخنرانی‌های تد (TED) در آنجا اجرا می‌شود.

۳-  تئاتر بزرگ لا فنچه (Teatro La Fenice) – ونیز، ایتالیا
خانه اپرای ونیز علاوه بر معماری باشکوه و بی‌نظیرش، دارای تاریخچه پرباری است. این مکان فرهنگی از زمان تاسیس، سال ۱۷۹۲، تاکنون میزبان آهنگسازان بزرگی بوده است. البته این مکان با توجه به قدمت چند صد ساله از آسیب‌ها متعدد از جمله آتش‌سوزی سال ۱۹۹۶ در امان نمانده است.

4- تئاتر وینتر گاردن (The Winter Garden Theatre) – تورنتو،کانادا
این سالن بخشی از مجموعه فرهنگی در کانادا است که شامل دو سالن تئاتر است؛ در حالی که سالن نخست، الگین (Elgin) دارای مساحت بزرگ‌تری است، سالن وینتر گاردن از شهرت بیشتری نسبت به آن برخوردار است. طراحی سالن به‌گونه‌ای است که بوته‌های گل آویزان از سقف حس حضور در باغی زیبا را به بیننده القا می‌کند. این سالن در ابتدا به‌عنوان محلی برای اجرای نمایش‌های موزیکال آغاز به کار کرد، ولی در سال ۱۹۲۸ و در دوره آغاز محبوبیت فیلم‌های صامت تعطیل شد. این روند برای چند دهه ادامه یافت تا اینکه در سال ۱۹۸۷، نهاد عام‌المنفعه Ontario Heritage Trust میلیون‌ها دلار برای احیا و بازسازی آن هزینه کرد. در حین عملیات بازسازی برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی کلیه دیوارها و آثار هنری با خمیر نان پاکسازی شد.

5-  قصر موسیقی کاتالان (Palau de la Musica Catalana) – بارسلونا، اسپانیا
به هنگام ورود به این سالن، هر بیننده‌ای مبهوت شیشه‌کاری‌ها، موزاییک‌ها و مجسمه‌های مرمری زیبا و بی‌نظیر در سراسر آن می‌شود. البته این سالن نمونه‌ای از هنر نئو کاتالان‌ها محسوب می‌شود و تنها سالن کنسرت به این سبک به شمار می‌رود که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای چین رها سیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fpackages%2F%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1-%25DA%2586%25DB%258C%25D9%2586-%25DA%25AF%25D9%2588%25D8%25A7%25D9%2586%25D8%25AC%25D9%2588%2F||” button_block=”true”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی