آنچه در سفر به تایلند باید بدانید!

[vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_single_image image=”4625″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][vc_empty_space][vc_column_text]

نکاتی کوتاه اما کلیدی درباره تایلند

 

کشورهای جنوب شرقی آسیا از جمله تایلند، دارای تاریخی پیچیده و طولانی هستند و بسیاری از گردشگرانی که به این مناطق سفر می کنند، تجربه برخورد با مشکلات پیش بینی نشده ناشی از تفاوت فرهنگی را دارند. پس برای رهایی از این مشکلات در سفر به تایلند با ما همراه باشید.

واحد پول: بات با نشان اختصاری (THB)

فرودگاه های اصلی: فرودگاه سووارنابومی بانکوک با نشان اختصاری (BKK)، فرودگاه چیانگ مای با نشان اختصار (CNX) و فرودگاه پوکت با نشان اختصاری (HKT).
آب لوله کشی: آب لوله کشی در تایلند قابل آشامیدن نیست اما آبی که در رستوران ها در پارچ ارائه می شود، تصفیه شده و قابل آشامیدن است. به ویژه در مناطق روستایی اگر به آب بسته بندی شده آشامیدنی دسترسی ندارید سعی کنید از بطری های تصفیه آب SteriPen یا LifeStraw استفاده کنید.
شرایط اینترنت: اینترنت تایلند دارای سرعت مناسب و قابل اعتماد است. سرعت اینترنت در تایلند سریع ترین در جهان نیست اما سرعت خوبی داشته و نیازهای شما را برطرف می کند. اگر اینترنت هتل شما به مشکل برخورد کرد، شما می توانید در گوشه و کنار شهرهای این کشور تعداد زیادی کافی نت با سرعت اینترنت بالا و قهوه های خوشمزه پیدا کنید. یکی از بهترین کافی نت های زنجیره ای در تایلند که در بسیاری از شهرهای این کشور شعبه دارد، مجموعه Nomadic Notes نام دارد.
ویزا: به طور کلی برای اتباع کشورهای ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا در هنگام ورود از طریق مرزهای هوایی به تایلند، ویزای گردشگری ۳۰ روزه صادر می شود. این افراد اگر از طریق مرزهای زمینی وارد این کشور شوند نیز ویزای ۱۵ روزه دریافت خواهند کرد. اتباع سایر کشورها باید پیش از سفر برای ویزا اقدام کرده و بهتر است درباره شرایط دریافت ویزا مطالعه کنند.
جشنواره های مهم: جشنواره لوی کارتونگ (Loy Krathong) در چیانگ مای که در فصل پائیز برگزار می شود یکی از جشنواره های مهم این کشور محسوب شده و جشنواره چترها در بو سانگ (Bo Sang Umbrella Festival)، جشنواره چیانگ مای در ماه ژانویه، جشنواره گل های چیانگ مای در فوریه ، جشنواره آب سونگ کران (Songkran Water Festival) در ماه آپریل، جشنواره موسیقی جاز هوا هین (Hua Hin Jazz Festival ) در ماه ژوئن ، جشنواره سبزیجات و جشنواره پوکت و بانکوک در ماه های سپتامبر و اکتبر را می توان اصلی ترین جشنواره های تایلند محسوب کرد.
موارد امنیتی : کشورهای جنوب شرقی آسیا در مجموع امن محسوب شده و فضای آن ها برای مسافران و گردشگران مناسب است. در میان این کشورها، تایلند بیشترین رشد را در حوزه گردشگری داشته و مقصد خوبی برای بک پکرها (توریست های کمپی) و مسافران کوله پشتی به دوشی است که به جنوب شرقی آسیا سفر می کنند. البته اگر در این کشور حواستان به وسایل ارزشمند و قیمتی نباشد، احتمال بروز جرائمی مانند سرقت و جیب بری وجود دارد اما وقوع جرم درمورد گردشگران به ندرت گزارش شده است. مواردی مانند تصادفات رانندگی مهم ترین خطری است که در این کشور ممکن است با آن روبرو شوید که نمی توان آن را در دسته جرائم و بزه طبقه بندی کرد. در جاده های این کشور هر اتفاقی ممکن است بیفتد و توصیه می شود که حتما با داشتن بیممه سفر به این کشور بروید.
ملاحظات غذایی: در تایلند گزینه های متعدد و شگفت آوری برای غذا وجود داشته و گردشگران از این نظر در مضیقه نیستند. انواع غذاهای مختلف به سادگی در دسترس شما قرار داشته و اگر شما از رژیم غذایی گوشت و گیاه خواری به طور همزمان پیروی می کنید، تایلند، گزینه ای عالی از نظر غذایی به شمار می رود. در این کشور فرصت خوردن غذا در دکه های خیابانی را از دست ندهید البته به شرطی که موارد بهداشتی و امنیتی را نیز ملاحظه کنید. در برخی از شهرهای این کشور رستوران های ویژه ای برای گیاه خواران وجود دارد.
سیم کارت محلی: تهیه سیم کارت محلی در تایلند بسیار ساده است. قیمت سیم کارت در این کشور ارزان بوده و بهتر است پیش از سفر خود به تایلند درباره قوانین و نحوه خرید سیم کارت، اطلاعات لازم را به دست آورید.
محل اقامت : شما برای پیدا کردن محل اقامت مناسب در تایلند می توانید از سایت های رزرو هتل استفاده کرده و همچنین با عضویت در وبسایت AirBnB قادر به پیدا کردن موارد خوب و تخفیف های مناسبی می شوید. سایت آگودا (Agoda ) برای رزرو هتل در مناطق جنوب شرقی آسیا بسیار مناسب است. اگر چه این وبسایت در تمام جهان فعالیت می کند، اما نوع خدمات این سایت و گزینه های موجود در جنوب شرقی آسیا بسیار بیشتر و بهتر است. برای جست وجوی هتل های ارزان و خوابگاه های مورد استفاده بک پکر ها از وبسایت Hostelworld استفاده کرده و البته در نظر داشته باشید که اقامت در تایلند ارزان بوده و شما می توانید با صرف هزینه ای کم در یک اتاق اختصاصی و تمیز اقامت کنید.
حمل و نقل عمومی : سیستم حمل و نقل عمومی در تایلند به خوبی توسعه یافته و مدرن است و استفاده از خدمات این حوزه در سفر به تایلند برای گردشگران گزینه خوبی محسوب می شود. در این کشور شبکه گسترده ای از خط اهن وجود دارد که بسیار ارزان و البته کند و کم سرعت هستند. اتوبوس های بین شهری در مسیرهای مختلف قابل دسترسی بوده و در داخل شهرها نیز گزینه های متعددی مانند تاکسی، اتوبوس، سونگ تایو (songthaew ) یا وانت تاکسی های عمومی و توک توک یا موتورهای مسافربری سه چرخه در اختیار شما قرار دارد. مهم ترین مشکل در شهرهای تایلند، تصادفات خیابانی است که دارای آمار تلفات زیادی بوده و شما باید در این زمینه بسیار محتاط عمل کنید. این موضوع را به ویژه در هنگام کرایه موتور سیکلت یا خودروهای بدون راننده به خاطر داشته باشید.
توصیه هایی برای کاهش هزینه ها : پس از رسیدن به تایلند، شما قادر هستید با حداقل ۳۰ دلار در روز، کلیه مخارج یک نفر را تامین کنید. مناطق شمالی تایلند به نسبت جزیره های آن ارزان تر است اما در مجموع اگر شما هم به روش بک پکرها عمل کنید، می توانید با هزینه کمی در این کشور سفر کرده و از مناطق مختلف آن بازدید کنید. در غیر این صورت هزینه های شما دست کم ۴۰ تا ۵۰ دلار در روز خواهد بود. این هزینه در صورتی است که شما در اتاق اختصاصی دارای تهویه مطبوع اقامت کرده و به جز غذاهای خیابانی از رستوران ها نیز استفاده کنید.
سایر موارد احتمالی: در بانکوک احتمال وقوع جرایم نسبت به بقیه شهرها بیشتر است ، البته در این شهر مناطق متعددی ویژه گردشگران وجود دارد و بهتر است پیش از سفر به این شهر درباره موارد احتمالی جرم و جنایت در بانکوک اطلاعات لازم را کسب کرده و در اینترنت جست وجو کنید. متاسفانه برخی از گردشگران در این شهر قربانی موارد مجرمانه و … شده اند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_btn title=”تورهای تایلند رهاسیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” button_block=”true” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fpackages%2F%25D8%25AA%25D8%25A7%25DB%258C%25D9%2584%25D9%2586%25D8%25AF%2F|||”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی