نکات ضروری سفر

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4294″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

نکات مهمی که قبل از مسافرت بهتر است آن ها را بدانید:

   –  قبل از انجام سفر از درستی بلیط مسافرت و دیگر مدارک سفر مطمئن شوید و چنانچه اشکال و ابهامی را مشاهده نمودید به مسئول مربوطه یادآوری کنید تا رفع شود.
   – حداقل ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید.
   – مراجعه به قسمت های مختلف گذرنامه، گمرک و شرکتهای هواپیمایی (واقع در فرودگاه) و انجام تشریفات مربوطه مستقیماً و به صورت فردی انجام می شود لکن سرپرست گروه در محل حضور دارد و در صورت نیاز آماده هرگونه کمک و همکاری می باشد.
   – کلیه امور مربوط به شرکت هواپیمایی در فرودگاه های خارج از قبیل: تحویل بار، پرداخت اضافه بار احتمالی، درخواست صندلی مورد نظر و گرفتن کارت پرواز و … طبق مقررات بر عهده مسافر می باشد.
  –  پس از ورود به سالن ترانزیت فرودگاه سرپرست گروه را از حضور خود در سالن ترانزیت مطلع فرمایید. عدم اطلاع شما موجبات نگرانی سرپرست گروه و احتمال اشکال در سفر شما را فراهم خواهد نمود.
  –  از همراه داشتن سکه طلا، جواهرات و اشیاء غیرمجاز و قیمتی خودداری فرمایید تا آسوده خاطر سفر کنید.
   – از همراه داشتن باطری و اشیاء برنده و نوک تیز در داخل جیب یا کیف دستی خود اکیداً بپرهیزید. ( این قبیل اشیا را در چمدان خود قرار دهید و به قسمت بار تحویل نمائید.)
  –  حداکثر می توانید مبلغ 500.000 ریال وجه نقد همراه داشته باشید (مازاد آن را باید به بانک مستقر در فرودگاه بسپارید).
  –  لطفاً عوارض خروج خود از کشور و همراهانتان را در یکی از شعب بانک ملی پرداخت و رسید آن را در فرودگاه همراه داشته باشید.
  –  در صورت جاماندن از پرواز یا ممنوع الخروج شدن هیچ مسئولیتی متوجه دفاتر خدمات مسافرت هوائی نمی باشد.
  –  در طول پرواز حتماً با سرپرست گروه خود مشورت نمایید تا شما را در تکمیل فرم های ورودی به کشور مورد نظر راهنمایی و یاری کند.
  –  در اکثر فرودگاه ها حمل بار ( ساک ها و چمدان ها ) بوسیله خود مسافر انجام می شود.
  –  پخت و پز در تمام هتل ها و استفاده از هرگونه وسایل برقی (به غیر از آنچه در اتاق موجود است) اکیداً ممنوع است.
  –  رعایت دقیق نظافت در داخل اتوبوس و اتاق های هتل الزامی است (جریمه مربوط به عدم رعایت نظافت و آلودگی موکت؛ ملحفه و غیره به عهده مسافر می باشد)
–   از کشیدن سیگار در فضای بسته داخل اتوبوس، تاکسی و آسانسورها جداً پرهیز و از انداختن ته سیگار روی زمین خودداری کنید.
  –  سرپرست گروه آژانس، هیچگونه دخالتی در قیمت اجناس و لوازمی که خریداری می فرمائید ندارد؛ این امر شامل قیمت اجناس فروشگاه هایی که در برنامه تور از آنها بازدید می فرمایید نیز می شود.
  –  موکداً توصیه می کنیم که فتوکپی صفحات مربوط به مشخصات پاسپورتی و حداقل چهار قطعه عکس خود را همراه داشته باشید.
  –  تعداد اتاق های مورد نیاز برای هر تور ذخیره شده است. لیکن نحوه اختصاص اتاق ها به مسافران تور بسته به نظر مسئول هتل دارد که در هنگام ورود کدام اتاقها و در کدام طبقات موجود است.
   – صبحانه در هتل ها بصورت بوفه و معمولاً در سالن های مخصوص سرو می شود لیکن در مواردی احتمال دارد سالن مجزایی عیناً با همان صبحانه به تورها از جمله تور شما اختصاص داده شود.
   – توجه کنید که مسافر (جز اطفال زیر ۲ سال) اجازه حمل حداقل ۲۰ کیلو بار مجانی را داشته و برای حمل مازاد بر آن می بایست در خارج از کشور ارز پرداخت نماید.
  –  به محض ورود به هتل، کارت ویزیت ها که شامل آدرس و تلفن هر هتل است را دریافت و در اختیار همراهان نیز قرار دهید.
  –  لطفاً از حضور در سالن مرکزی هتل با لباس نامناسب بپرهیزید.
    هرگز به درخواست افرادی که از شما می خواهند بسته یا ساکی را در فرودگاه مقصد به شخصی تحویل دهید یا به دلیل اضافه بارشان قصد دارند یکی از ساک های خودشان را روی بار شما بگذارند جواب مثبت ندهید.
–   به یاد داشته باشید که با قبول کردن چمدان یا هربسته ای از دیگران کلیه مسئولیت مربوط به محتویات آن بر عهده شما خواهد بود و در صورت بروز هرگونه مشکلی شما به عنوان مالک آن شناخته می شوید.
–   فهرست امکانات و شرایط اتاق را حتماً پیش از رزرو، کامل و دقیق مطالعه کنید:

–  شرایط تعریف شده ای برای فرزندتان و سن و سالش، وضعیت رزرو تخت برای او، شرایط کنسل کردن اتاق رزرو شده، ساعت ورود و خروج از هتل و هر شرایط ریز و درشتی از هتل که دانستن آن می تواند به شما کمک کند.

  –  قبل از انجام سفر نسبت به شرایط کشور مقصد از هر نظر، اعم از زیست محیطی و مقررات منطقه اطلاعات کافی کسب کنید. این اطلاعات در سفر شامل شرایط آب و هوایی، مقررات گمرکی، نیروهای خدماتی، انتظامی، بهداشتی و سایر امکانات است. نکته مهم برای هر مسافر خارجی این است که به فرهنگ و قوانین کشوری که در آن مهمان شده احترام بگذارد، به ملیت و شخصیت هایی که برای مردم آن سرزمین مهم هستند توهین نکند و با افراد بومی درگیر نشود.
   – قبل از سفر خیلی غذا نخورید و در طول سفر نیز به اندازه و سبک میل کنید. این کار باعث می شود بدن شما راحت تر با شرایط آب و هوایی، اختلاف زمان و غذای متفاوت کشور مقصد منطبق شود.
  جهت خرید یا تبدیل ارز به افراد دوره گرد و ناشناس مراجعه نکنید. مناسب ترین و مطمئن ترین مکان برای خرید یا تبدیل ارز، بانک ها و صرافی ها هستند.
–   همیشه از در دست داشتن آدرس دقیق مسیر و مکان هایی که قصد دیدار از آنجا را دارید اطمینان حاصل کنید. در صورت گم کردن راه، از نزدیک ترین فروشگاه درخواست راهنمایی بکنید یا با شماره تلفن های دفتر نمایندگی تماس بگیرید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای لحظه آخری رهاسیر” color=”success” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2F%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1-%25D9%2587%25D8%25A7%25DB%258C-%25D9%2584%25D8%25AD%25D8%25B8%25D9%2587-%25D8%25A2%25D8%25AE%25D8%25B1%25DB%258C%2F||” button_block=”true”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی