عجایب کلیسای ساگرادا فامیلیا

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”3623″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

«ساگرادا فامیلیا» (به معنای خانواده مقدس کاتالان‌ها) بدون شک یکی از عجیب‌ترین کلیساهای جهان است. کلیسایی با ظاهری عجیب و هیبتی غول‌آسا که سال‌های سال در شهر بارسلونا در حال ساخت است. معمار این بنا «آنتونی گائودی»، یکی از معروف‌ترین معماران اسپانیاست که سال‌های زیادی از عمر خود را صرف طراحی و ساخت این کلیسا به عنوان شاهکار خود کرد.

اما سوال اصلی اینجاست که چرا ساخت مشهور‌ترین و عظیم‌ترین کلیسای جهان بعد از 130 سال هنوز به اتمام نرسیده است؟

ساگرادا فامیلیا یک کلیسای جامع نیست، اما از همان ابتدای طراحی قصد بر این بود که در اندازه کلیسای جامع ساخته شود. این کلیسا دارای 18 مناره عظیم، هفت کلیسای کوچک جانبی و سه نمای اصلی باشکوه است.

اتاقی که برای گروه کُر طراحی شده، ظرفیت 1100 خواننده را دارد و جانمایی لازم برای شش اُرگ بزرگ انجام شده تا صدای موسیقی با بهترین کیفیت به تمام کلیسا برسد. وقتی ساخت ساگرادا فامیلیا به اتمام برسد، مرتفع‌ترین کلیسای جهان خواهد شد. طراحی خاص این کلیسا از همان ابتدا محل بحث و انتقاد افراد بسیاری بوده است.

«جورج اورول» این کلیسا را یکی از زشت‌ترین ساختمان‌های جهان نامیده است. ساخت این کلیسا نتیجه تلاش‌های کتابفروشی پرهیزکار به نام «جوزف ماریا بارکوبلا» است و اولین سنگ بنای آن در سال 1882 گذاشته شد.

معمار اصلی کلیسا «فرانچسکو پاولا» بود که قصد داشت به سبک گوتیک آن را بسازد. اما او حدودا یک سال بعد از این کار استعفا داد و پس از او، آنتونی گائودی-معمار مشهور اسپانیایی- مسؤولیت طراحی کلیسا را بر عهده گرفت و تغییرات عمده‌ای در طراحی آن ایجاد کرد. چون این کلیسا بدون کمک دولت و واتیکان ساخته می‌شد، ساخت آن از لحاظ مالی به کمک‌های مردمی وابسته بود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی