شفق قطبی | برای دیدن شفق قطبی کجا بریم؟

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”5573″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

شفق قطبی | برای دیدن شفق قطبی کجا بریم؟

اگر شما از دوست داران عکاسی هستید و عاشق عکاسی از موضوعات هیجان انگیز و خاص هستید پدیده ی آسمانی شفق قطبی را از دست ندهید! شفق قطبی در نواحی قطب شمال و قطب جنوب پدیدار میشوند. و هرچقدر به مناطق شمالی نزدیک شوید شانس بیشتری برای دیدن این پدیده بی نظیر هست.

دلیل بوجومد آمدن شفق قطبی چیست؟

ذرات خورشید که از طوفان های خورشیدی منتشر میشوند به لایه های بالای جو زمین برخورد میکنند که به صورت درخشش نورهای زیبا دیده میشوند. شفق‌ قطبی در نزدیکی قطب مغناطیسی شمالی زمین به صورت سبز بر افروخته و در هنگام طلوع خورشید به صورت قرمز کمرنگ دیده می‌شود.

شفق قطبی چه زمان اتفاق می افتتد؟

شفق‌ قطبی از سپتامبر تا اکتبر و از مارس تا آوریل اتفاق می‌افتند.

افسانه های شفق قطبی

تا زمانی که دلایل ایجاد شفق قطبی بر همگان مشخص نبود افسانه های متفاوتی در فرهنگ های مختلف از شفق قطبی وجود داشت.

جالب است بدانید که بعضی از قبایل کانادایی به پدیده شفق قطبی رقص ارواح می‌گویند. مردم گرینلند دانمارک بر این باور بودند که شفق قطبی گذرگاه های باریکی هستند که از طریق انها ارواح سرگردان به بهشت می روند. سرخپوستان شفق را نشانه ی جنگ و ویرانی میدانستند.در بعضی فرهنگ ها مردم می ترسیدند که هنگام وقوع شفق قطبی سوت بزنند!  آن ها فکر میکردند که این کار باعث پایین آمدن شفق قطبی میشود و آنها را با خود به فضا میبرد.

برای دیدن شفق قطبی کجا بریم؟

خب حالا ما که در ایران زندگی میکنیم برای دیدن شفق قطبی باید چیکار کنیم ؟همانطور که گفتیم شفق قطبی در قطب شمال قابل رویت است. در قطب جنوب هم شفق قطبی قابل رویت میباشد اما فقط پنگوئن ها شانس دیدن شفق قطبی را دارند!

پس باید به فکر سفر به نواحی شمالی کره ی زمین باشیم.

کشورهای سوئد، فنلاند، ایسلند، آلاسکا، روسیه ، نواحی شمالی کانادا، نروژ، گرینلند و جزایر فارو در دانمارک بهترین گزینه ی سفر برای دیدن شفق قطبی هستند.

شفق قطبی در روسیه

از بین این کشورها روسیه بهترین مقصد برای سفر ما ایرانی ها میباشد. چرا که نیاز به اخذ ویزای شنگن ندارد. اگرچه روسیه زمستان های بسیار سردی دارد اما دیدن شگفتی و زیبایی های شفق قطبی تحمل سرمای آن را راحت میکند.

مورمانسک، سورودوینسک، نوایا زملیا (مجمع‌الجزایری واقع در شمال روسیه)، ناریان مار، جزیره‌ی دیکسون و شهر سالخارد بهترین مکان ها در روسیه برای دیدن شفق قطبی هستند.

سیبری روسیه برای تماشای شفق قطبی

سیبری از بهترین مناطق برای مشاهده ی پدیده زیبای شفق قطبی است. سیبری کمترین آلودگی نوری را دارد و شب های آن تاریک و طولانی میباشد پس در سیبری میتوانید مناظر بی نظیر و فوق العاده ای از شفق قطبی را ببینید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای لحظه آخری رهاسیر” color=”info” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” link=”url:https%3A%2F%2Frahaseir.com%2F%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1-%25D9%2587%25D8%25A7%25DB%258C-%25D9%2584%25D8%25AD%25D8%25B8%25D9%2587-%25D8%25A2%25D8%25AE%25D8%25B1%25DB%258C%2F||” button_block=”true”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی