سوغاتی های گرجستان

[vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_single_image image=”5123″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][vc_empty_space][vc_column_text]گرجستان یکی از کشورهای موردعلاقه گردشگران ایرانی میباشد که میتوان بدون نیاز به ویزا به این کشور سفر کرد. یکی از جذاب ترین بخش های سفر به کشور گرجستان گردش در بازارها و خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان است.

در این مقاله شما رو با سوغاتی های گرجستان آشنا میکنیم.

▪چورچخلا
چورچخلا در واقع نوعی آبنبات ترد مزه است که به شکل دراز و کشیده درست می‌شود.برای تولید چورچخلا انواع مغزها مانند گردو، فندوق، بادام، آجیل و یا گاهی کشمش را به نخ میکشند و سپس این نخ ها را در آب انگور غلیظ یا آب میوه ها دیگر می خوابانند. سپس این نخ ها را به شکل سوسیس در می آوردند و تا خشک شدن کامل آن صبر می کنند.

▪کانتسی
یکی از سوغاتی های جالب کشور گرجستان کانتسی هست. کانتسی نوعی لیوان است که از شاخ بز،گاو نر و یا قوچ درست می‌شود.

▪کلاه پشمی پاپاخی
پاپاخی نوعی کلاه مردانه‌ی پشمی و بزرگ است که نه تنها در گرجستان بلکه در منطقه قفقاز بسیار محبوب است.

▪نقره
در بازار دستفروش‌ها و بازارهای محلی هر شهری در گرجستان می‌توان زیورآلات متنوعی از جنس نقره را به عنوان سوغاتی پیدا کرد.

▪ادویه
ادویه‌های گرجستان را به عنوان یکی از معروف‌ترین سوغاتی های گرجستان به حساب می‌آورند. معروف‌ترین و البته خاص‌ترین آنان ادویه‌ای به نام خملی سانلی است که در واقع ادویه‌ای ترکیبی از سبزیجات معطر است.

▪مرباهای گرجستان
مربای فیجوا، گردو، گیلاس سفید و مخروط کاج از معروف‌ترین خوردنی های سوغاتی های گرجستان هستند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_btn title=”تورهای گرجستان رها سیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fproduct%2Fgeorgia%2F||” button_block=”true”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی