سفر به داخل آتشفشان مرده

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4174″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

در محله La Libertad واقع در شهر Puebla مکزیک، مخروط رسوبی بزرگی به نام Cuexcomate وجود دارد که برای قرن‌ها به اشتباه به عنوان کوچکترین آتشفشان جهان توسط مردم محلی توصیف می شده است. اما در واقع Cuexcomate یک چشمه آب گرم خاموش است و شاید یک شبه آتشفشان که از انفجار ماگما و آب سولفوری فوران آتشفشانی «پوپوکاتپتل» (Popocatépetl ) که بزرگترین آتشفشان فعال و دومین قله ی بلند مکزیک است در سال ۱۰۶۴ ایجاد شده باشد.

در واقع فوران آتشفشان سبب شده است که جریانات چشمه ای زمین-گرمایی فعال شود و آنها باعث شکستن لایه های سنگ آهکی مربوط به دوران مزوزوئیک شده اند، در این حال رسوب گذاری ترکیبات کربنات کلسیم و سیلیکات منجر به تشکیل پشته ای مخروطی شکل و عظیم به ارتفاع حدود ۱۳ متر و عرضی حدود ۲۳ مترشده است که در واقع شبیه به نوک مخروطی یک آتشفشان کوچک است. مخروط رسوبی توخالی است که دهانه‌ای به پهنای حدود ۷ متر دارد. در داخل این حفره برای سهولت رفت‌و‌آمد گردشگران و بازدید از داخل این پدیده منحصر به فرد پلکانی فلزی و به شکل مارپیچ نصب شده است .

در حال حاضر Cuexcomateکه تنها نقطه عطف در این منطقه است با توسعه شهری محصور شده اما همچنان جذابیت توریستی محبوب در Puebl است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی