سان سیتی، شهر آفتاب آفریقای جنوبی

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4117″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

سان سیتی از اقامتگاه های لوکس آفریقا است که در استان شمال غربی در بین رودخانه ایلندز و کوههای پیلانسبرگ واقع  شده است.  این دهکده که دسامبر ۱۹۷۹ افتتاح شده امکانات تفریحی بیشماری دارد که مجموع این امکانات و نزدیکی آن به کلانشهرهایی مثل پرتوریا و ژوهانسبرگ باعث شد که سان سیتی خیلی زود تبدیل به مقصدی محبوب برای گذراندن تعطیلات شود.

یکی از دلایل معروف شدن سان سیتی هتل های بسیار مجلل آن باشد که جلوه خاصی به این مجتمع داده است. چون در این اقامتگاه ۴ هتل معروف پالاس، کاسکاداس، سان سیتی و کاباناس قرار دارد. هتل پالاس که مثل اسمش به شکل کاخ است از بهترین هتل های این مجتمع تفریحی می باشد و از هتل های بسیار گران و منحصربفرد است. این هتل بر روی کوه قرار دارد و با اشراف بر کل دهکده و هتل های اطراف، برتری خود نسبت به همه هتل های این منطقه را به رخ می کشد. در این هتل می توانید حیات وحش آفریقا را با تمام وجود احساس کنید چون همینکه پایتان را داخل لابی این هتل می گذارید با صندلی هایی از پوست گورخر مواجه می شوید و ستون هایش از جنس عاج فیل است. وقتی به حیاط این هتل می آیید یک مجسمه فیل بزرگ می بینید که جنس عاج آن از برنز است.

زیباترین قسمت سان سیتی پل هایی است که در دو طرف آن تعداد ۱۰ مجسمه فیل هایی بزرگ قرار داده شده وقتی از روی این پل رد می شوید زیبایی خیره کننده این مسیر واقعا محسور کننده است انگار در وسط جنگلی پر از فیل هستید. در کنار این مسیرهای فیلی، کوه هایی است که سنگتراشی شده اند و اشکال مختلف حیوانات را بوجود آورده اند، در چشم این مجسمه ها چراغ هایی است که در شب روشن و خاموش می شوند و فضایی هیجان انگیز را ایجاد می کنند. در زیر این پل فیل، سیستم لرزاننده تعبیه شده که شب ها پل را می لرزاند و دود همه جا را پر می کند اگر ندانید از ترس زلزله پا به فرار می گذارید.

در کنار این مسیر، آبنمایی زیبا و خاص قرار دارد که بر روی آن مجسمه چندین میمون گذاشته شده است و این مجسمه ها در حالی که دست های خود را باز کرده اند آب از روی دست هایشان به پایین می ریزد.
از تفریحات پرطرفدار در سان سیتی، پارک آبی آن است که پر از سرسره های آبی، استخر و جوهای آب است، یک دریاچه مصنوعی دارد که می توانید در آن با تیوب شنا کنید وقتی به انتهای این دریاچه می رسید ۸ مجسمه شیر می بینید که از دهان آن ها آب به بیرون می ریزد و زیبایی خاصی دارند.
اگر تا سان سیتی آمده اید حتما از پارک ملی پیلانسبرگ که در ۱۵ کیلومتری این مجتمع قراردارد هم دیدن کنید در این پارک می توانید با بالون سواری یا سافاری حیوانات نادر و زیبای این قاره را از نزدیک ببینید.
اگر به ورزش گلف علاقه دارید در لاست سیتی یک زمین گلف ۱۸ حفره وجود دارد که در آن می توانید علاوه بر بازی و تفریح از منظره تماشایی و چشم اندازهای زیبا هم لذت ببرید. در کنار این زمین دریاچه ای است که در آن ۳۸ کروکدیل زندگی می کنند.

پارک جنگلی کروگر: (Kruger National park )

شهر سان سیتی تنها 15 کیلومتر با پارک ملی پیلانسبرگ که این پارک یکی از بزرگترین پارک های آفریقا و مناطق آبی آزاد جهان است ، واقع شده است . این پارک 5 منظره ی بی نظیر و دیدنی و چندین منظره ی کوهستانی است و در دهانه ی یک آتشفشان بسیار بسیار قدیمی قرار گرفته اند.
از دیگر امکانات این شهر دیدنی میتوان به دهکده ی فرهنگی موتسنگ ، مزرعه ی حیوانات ،آویری ، دنیای آب و دو زمین بین المللی و استاندارد (18 سوراخه) گلف اشاره کرد.

فرهنگ مردم آفریقای جنوبی :
شیوه زندگی اقلیت سفید پوست بسیار شبیه به شیوه زندگی سفید پوستان اروپای غربی، آمریکای شمالی و استرالیا است. علی رغم تبعیضات گسترده تحت تأثیر آپارتاید رنگین پوستان ترجیح می‌دهند با سفید پوستان ارتباط برقرار کنند تا سیاه پوستان و به خصوص رنگین پوستانی که به زبان آفريکانس صحبت می‌کنند.
به علت تنوع نژادی در کشور آفریقای جنوبی، فرهنگ واحدی در این کشور نمی‌توان یافت. غذا، موسیقی و رقص نمادهايی از فرهنگ این کشور هستند. اکثریت جمعیت سیاه پوست این کشور هنوز در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و از زندگی ساده و فقیرانه‌ای برخوردارند. با این وجود موسیقی و رقص سنتی توسط همین مردم زنده مانده است و هر چه سیاه پوستان شهری و یا غرب زده می‌شوند، فرهنگ و سنت شان کمرنگ تر می‌شود. اغلب سیاه پوستان شهرنشین علاوه بر زبان ماروی خود زبان انگلیسی یا آفریکانس صحبت می‌کنند.
آسیایی‌های ساکن آفریقای جنوبی که اغلب از هند به این جا آمده‌اند فرهنگ، زبان و عقاید مذهبی خود را حفظ کرده‌اند و مسیحی هندو و یا سنی هستند و به انگلیسی صحبت می‌کنند و عده‌ای هم به گوجاراتی و زبان تامیل سخن می‌گویند. اغلب هندی‌ها توسط کشتی معروف ترورو به عنوان خدمتکاران قرار دادی به ناتال وارد شدند و در مزارع نیشکر به خدمت گرفته شدند. چینی‌ها بعد از هندی‌ها در رده دوم مهاجران آفریقای جنوبی قرار دارند و با افزایش مهاجرت از تایوان تعدادشان در حال افزایش است. از آن جا که طبق آپارتاید، تایوانی‌ها سفید پوست هستند و نه آسیایی، فرهنگشان نیز بیشتر به سفید پوستان شبیه است تا به بقیه آسیایی‌های زرد پوست.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی