زندگی دانشجویی در کانادا

زندگی دانشجویی در کانادا

 

احتمالا وقتی به زندگی دانشجویی در کانادا فکر میکنید زیبایی کارت پستال ها، فضاهای وسیع ، کوه های مرتفع ، جنگل های بکر و دریاچه های باشکوه به نظرتان می آید .

اما چیزی که ممکن است به آن توجه نکرده باشید برای زندگی دانشجویی در کانادا این است که کانادا کشوری مدرن ، رو به پیشرفت ، آزاد و متشکل از جامعه ای چند فرهنگی ایست که دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی دارد .

زندگی دانشجویی در کانادا  در بسیاری از موارد مشابه سایر کشورهای غربی می باشد . اما بعضی از جنبه های روزمره، مختص ملیت کانادایی می باشد .

این بخش از وب سایت اطلاعات کلی در مورد کشور کانادا و همچنین زندگی دانشجویی در کانادا در این کشور به شما توصیه میکند .

دانشجو عزیز پیوستن شما را به هزاران دانشجوی دیگر در کانادا تبریک میگوییم!

دانشگاهای کانادا در میان بهترین ها در دنیا، رتبه بندی شده اند .همچنین کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی طبقه بندی شده است .دانشجویانی که در این کشور تحصیل میکنند بدون استثنا با پشتوانه تحصیلی قوی تر و خاطرات جذاب تری از دوران دانشجویی به خانه برمیگردند .

همانطور که بسیاری از دانشجوها این گفته را تایید میکنند کانادا یک تجربه ی فرهنگی فوق العاده ای از زندگی دانشجویی در کانادا را برای آنها رقم میزند و به دانشجویان کمک میکند که علاوه بر تقویت زبان دوم خود بتوانند شبکه ای از ارتباطات بین المللی را که به اندازه یک عمر میتواند موثر باشد بوجود آورد .

کانادا به دلیل استقبال و بردباری که دارد ، خانه بسیاری از گروه های مهاجرتی شناخته شده است . بنابراین ورود شما را به عنوان دانشجو به این کشور هیجان انگیز تبریک می گوییم و آرزو میکنیم با آماده شدن برای رفتن به ماجراجویی در دانشگاهای کانادا به موفقیت های بی نظیری دست پیدا کنید .

مروری برکشور کانادا

کانادا بیشتر به دلیل مناظر طبیعی که دارد معروف است . برای بیشتر کشورها کلمه (کانادا) تصاویری از فضاهای گسترده ، کوه های مرتفع ، جنگل های بکرو دریاچه های باشکوه را به همراه دارد .

کانادا به عنوان یک کشور مدرن شناخته شده است که ملتی رو به پیشرفت با شهروندان روشن فکر دارد . کانادایی ها به عنوان مردمانی صمیمی، مودب، تحصیل کرده ، جالب و سالم به شمار می روند . شما از سطح بالایی از زندگی در کانادا لذت خواهید برد . شایان ذکر است که از سال 2004 کانادا به طور مداوم در رتبه 10 کشور برتر شاخص کیفیت زندگی ملل متحد قراردارد.[/vc_column_text][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

کانادا از نظر جغرافیایی

کانادا نیمی ازشمال آمریکای شمالی را با وسعت9.093.507 کیلومتر مربع اشغال کرده  و دومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه است .این کشور دارای طولانی ترین خط ساحلی است که شامل مرزهای اقیانوس آروم ، اقیانوس اطلس و قطب شمال می باشد .در شمال کانادا، جزایر قطبی در 800 کیلومتری قطب شمال قرار دارد . در جنوب کانادا، طولانی ترین مرز زمینی جهان به طول 8893 کیلومتر وجود دارد که این مرز زمینی با ایالت متحده آمریکا  مشترک می باشد . اکثریت  جمعیت در چند صد کیلومتری  مرز جنوبی ، در گستره یک نوار طولانی  بین اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام زندگی می کنند.

از ویژگی های متمایز این کشور می توان به رشته کوه های بلند و با شکوه آن اشاره کرد که در شرق، غرب و شمال این کشور قرار دارد. کانادا بیش از دو میلیون دریاچه دارد که حدود 7.6 درصد از این کشور را پوشش می دهد. در مجموع ، کانادا دارای 900000 کیلومتر مربع آب شیرین است. بسیاری از دریاچه های بزرگ از مرز کانادا و امریکا عبور می کنند، اما دریاچه های اصلی کانادا Huron، Superior، Blair، Winnipeg، Erie، Ontario و Great Bear هستند. رودخانه سینت لارنس (به طول 3058 کیلومتری) مهمترین رودخانه کانادا است و راه را برای کشتی ها از دریاچه های بزرگ تا اقیانوس اطلس فراهم می کند.

 

جمعیت کانادا

 

جمعیت کانادا حدود 36.5 میلیون نفر است که تقریبا 80 درصد آن در شهرها و شهرستانهای مرکزی ساکن هستند . نسبت تراکم جمعیت در این کشور یکی از پایین ترین نسبت ها در جهان است به طوری که 3.9 نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می کنند.

بزرگترین شهرهای کانادا از سال 2017 به شرح زیر است :

تورنتو (6.2 میلیون)

مونترال (4.1 میلیون)

ونکوور (2.5 میلیون)

کالگری (1.4 میلیون)

کانادا یک کشور چند فرهنگی و متنوع است. اکثریت کانادایی ها از نژاد اروپایی ، که عمدتا از فرزند زادگان مستعمره نشین فرانسوی و بریتانیایی هستند و همچنین بعد ها مهاجران از شرق و جنوب اروپا به این کشور پیوسته اند.

با این حال، نه تنها الگوهای مهاجرت در طول این سال ها تغییر یافته است، بلکه ترکیب قومی نیز تغییر چشمگیری داشته است . نیمه دوم قرن بیستم، هجوم زیادی از مردم آسیا، کارائیب و آفریقا را به خود دیده است .

بسیاری از ادیان در کانادا وجود دارند، در حالی که بیش از 20 درصد از کانادایی ها هیچ وابستگی مذهبی ندارند.

 

آب و هوای کانادا

کانادا چهار فصل بسیار متفاوت دارد .

بهار  (ماه مارس – می )

تابستان( ماه ژوئن – اوت )

پاییز (ماه سپتامبر – اکتبر )

زمستان( ماه نوامبر – فبریه )

این درحالی ایست که درجه حرارات نقاط دور در شمال این کشور فقط چندماهی از سال بالای صفر درجه قرار میگیرد .بیشتر کانادایی ها در 300 کیلومتری مرز جنوبی ساکن هستند که دراین قسمت بهارهای گرم ، تابستان های داغ ، پاییز خوشایند  حداقل 7 ماه قبل از زمستان مشاهده میشود.

زبان کانادا

یکی از لازمه های زندگی دانشجویی در کانادا دانستن زبان آن کشور هست.

کانادا دارای دو زبان رسمی، انگلیسی و فرانسوی است. در سال 2011، حدود 5.8 میلیون کانادایی گزارش دادند که قادر به گفتگو در هر دو زبان رسمی کانادا هستند که حدود 17.5 درصد از جمعیت کانادایی را تشکیل می دهند. تمام موسسات دولتی فدرال و بسیاری از شرکت ها خدمات دو زبانه را ارائه می دهند.

سیستم سیاسی کانادا

 

کانادا یک سلطنت مشروطه و یک دولت فدرال با نظام دموکراتیک دارد . این بدان معنی است که الیزابت دوم ،  ملکه سلطنتی کانادا نیز به شمار می رود . کانادا، مانند بسیاری از دموکراسی های دیگر، تفاوت بین رئیس جمهور ، فرماندار ، و نخست وزیر را روشن کرده است .

پارلمان کانادا که در پایتخت شهر اوتاوا واقع شده است، شامل مجلس عوام با اعضای انتخابی 308 نفر و مجلس سنا  با 105 عضو منتصب می باشد .

به طور متوسط، اعضای پارلمان (نمایندگان مجلس) هر چهار سال یکبار انتخاب می شوند. نخست وزیر با بیشترین تعداد کرسی ها در مجلس عوام رهبر حزب و  رئیس دولت است. نخست وزیربا  انتساب 20 تا 30 وزیر کابینه خود را تشکیل می دهد .کابینه ، سیاست دولت را توسعه می دهد و مسئول مجلس عوام نیز می باشد . تحت عنوان کابینه، دولت کانادا وظایف خود را از طریق ادارات و ادارات فدرال، هیئت ها، کمیسیون ها و شرکت های دولتی واسطه انجام می دهد. هر استان  یا قلمرو دارای مجلس قانونگذار تحت رهبری نخست وزیر است.

تعدادی از جنبه های مهم زندگی روزمره مسئولیت دولت های ایالتی و اراضی است  که شامل  آموزش و پرورش، مراقبت های بهداشتی، گواهی نامه رانندگان و استانداردهای کار میشود  .

فرمانداری های شهری و محلی نیز نقش مهمی دارند و معمولا برنامه ریزی شهری یا منطقه ای، خیابان ها و جاده ها، بهداشت (مانند جمع آوری زباله)، برف روبی ، خدمات آتش نشانی، آمبولانس و دیگر خدمات اضطراری، امکانات تفریحی، حمل و نقل عمومی و برخی از خدمات بهداشتی و اجتماعی به عهده این بخش می باشد  .

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی