دلایل سفر به شهر تاریخی یونان

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4123″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]یونان را می‌توان مهد تمدن جهان نامید، کشوری که مهد تفکر و فلسفه بوده است و با تاریخی غنی خود، بر سر کشوران جهان چون تاجی نشسته‌ است.در اینجا چند دلیل مهم برای سفر به یونان را برای شما آورده‌ایم.

 1. غذا‌های یونانی
یک بخش مورد علاقه همه‌ی گردشگران در سفر امتحان غذاها و شیرینی‌های جدید است و یونان برای این مقصود یک تجربه‌ی بی‌نظیر به حساب می‌آید. یونان برای هم برای گوشت‌خواران و هم برای گیاه‌خواران عالی است چراکه غذاهای یونان از غذای دریایی تازه، حبوبات، غلات و البته گوشت (اغلب گوشت گوسفند، بز و خوک) تشکیل شده است. غذاهایی که مطمئناً باید در یونان امتحان نمود یک ساندویچ ایرو (Gyro) با سس تزاتزیکی (Tzatziki)، بره کبابی با سیب زمینی و انواع پنیرهای بز با نوشیدنی‌های دلچسب است. در مدتی که در یونان هستید بازدید از غرفه‌های محصولات سالم را از دست ندهید. مقداری انجیر، انگور، هندوانه و انار (بستگی به فصل سفر) بخرید. میوه‌ها در یونان بسیار شیرین‌تر و رسیده‌تر از سایر نقاط به خصوص آمریکا است. امتحان کردن دسرهای یونانی را فراموش نکنید، یک قهوه یونانی تلخ (شبیه اسپرسو) یا قهوه سرد با باقلوا یا یک “پاستا” (نه منظور ماکارونی نیست، بلکه بهترین کیکی است که در عمر خود خورده‌اید) می‌تواند بهترین انتخاب برای دسر باشند. نکته مهم در یونان این است که هیچ زمانی نباید تعارف غذا را رد کرد! این بی‌ادبی بزرگی است به خصوص اگر غذای خانگی باشد!

2. شب‌ های پر جنب و جوش
یونانی‌ها عاشق جشن گرفتن هستند و این امر در فرهنگ زندگی شبانه‌شان نمود دارد. اگر در آتن هستید، حتماً به بوزوکیا (Bouzoukia) بروید، بوزوکیا مکان بزرگ مدوری است که هنرمندان مشهور در آن به روی صحنه می‌روند؛ بهترین لباستان را بپوشید و انتظار شب زنده داری تا نزدیکی صبح را داشته باشید.

3. سواحل بی ‌نظیر
سواحل یونان بدون شک در بین 10 ساحل برتر اروپا و به طور کلی جهان قرار دارد. هر جزیره ویژگی‌های خاص خود را دارد و ما توصیه می‌کنیم تا آنجا که می‌توانید آن‌ها را ببینید. دریای برخی جزایر به رنگ آبی درخشانی است در حالی که برخی دیگر فیروزه‌ای هستند. شما ممکن است از یک ساحل شنی به یک ساحل مملو از سنگ ریزه و صدف بروید. بهترین توصیه ما این است که جسارت داشته باشید و مکان‌های جدیدی را خارج از آنچه معمولاً توریست‌ها می‌روند ببینید. از محلی‌ها در رابطه با ساحل‌های مورد علاقه‌شان بپرسید، آن‌ها مکان‌های خاصی که کمتر تبلیغ می‌شوند را به شما معرفی می‌کنند.

4. چشم‌ انداز ها
یونان فوق العاده است چراکه شما می‌توانید کوه‌های سخت، درختان زیتون، سواحل بی‌نظیر و تپه‌هایی با خانه‌های سفید را در یک‌ چشم‌انداز ببینید؛ به همین دلیل است که بسیاری از وبلاگ نویسان و طراحان لباس از جزیره‌های یونان به عنوان تصویر پس‌زمینه خود استفاده می‌کنند. گستردگی چشم‌اندازهای یونان بسیار زیاد است و از شهرهای باستانی و در عین حال بین‌المللی (آتن، تسالونیکی، هراکلیون) تا زمین‌های کشاورزی پهناور پر از درختان زیتون و انجیر تا جزایری با خانه‌هایی به رنگ سفید که بر روی تپه‌ها به سمت دریای آبی قرار گرفته، گسترده شده است. یونان مقصد رؤیایی عاشقان عکاسی است!

5. تاریخ غنی یونان
یونان کشوری باستانی است و آثار و ابنیه فراوانی در طول هزاران سال، از جنگ و آشوب در امان مانده‌اند. در طول ساخت مترو پیش از بازی‌های المپیک، آثار باستانی زیادی کشف و تصمیم گرفته شد تا در درون دیوارهای مترو قرار داده شود. در نتیجه شما می‌توانید به راحتی کوزه‌ها و سکه‌های باستانی را در حالی که منتظر مترو هستید، ببینید. این امر در کجای دنیا غیر از یونان میسر است؟

6. زبان یونانی
یونانی زبان بسیار دشواری برای یادگیری است اما یکی از زیباترین و مخلوط‌ترین زبان در جهان است. نصف مردم جهان هر روز  از یونانی استفاده می‌کنید، فقط آن را نمی‌دانند زیرا در حدود یک سوم کلمات انگلیسی از زبان یونانی اقتباس شده و «عهد جدید» نیز در اصل به یونانی نگاشته شده است. یونانی یک زبان توصیفی و خاص است و همه باید در یک دوره طولانی از زندگی‌شان آن را مدنظر قرار دهند. این زبان ممکن است شما را گیج و ناامید نماید اما برای کارکرد مغزتان مفید است.

7. شهر آتن
این شهر پس از بحران اقتصادی سال 2008 ضربه‌ی بزرگی خورد اما بخشی از واقعیت این شهر است که باید نادیده گرفته شود زیرا به هر حال آتن یکی از بهترین مکانی‌هایی است که می‌توان به آنجا سفر کرد. سفر به یونان بدون قدم زدن از «آکروپلیس» تا «پارتنون» کامل نخواهد شد. این پیاده روی یک مقداری طولانی است اما ارزشش را دارد. شما حتماً باید موزه آکروپلیس را ببینید، نکته‌ی جالب موزه‌ی آکروپلیس در کف آن نهفته شده است! کف این مکان از «پلکسی گلس» شفاف ساخته شده است، در نتیجه شما محل‌های فعال حفاری را در زیر پای خود می‌بینید! در آتن رستوران‌ و مغازه‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد؛ ما به شما کافی شاپ «برای آتن» را پیشنهاد می‌کنیم که در پشت بام یک هتل بنا شده است. شما می‌توانید در بعد از ظهر برای یک نوشیدنی سرد تازه و یا در هنگام غروب برای یک کوکتل به آنجا بروید و از منظره نورانی  پارتنون لذت ببرید.

8. جزایر‌ شگفت‌ انگیز
 سانتورینی، میلوس، رودس، میکونوس و کرت همگی جزایری هستند که در آن‌ها شما این احساس را خواهید داشت که خارج از این جهان هستید و مناظری را می‌بینید که تنها با سفر به یونان آن‌ها را می‌یابید. مشهورترین این جزایر سانتورینی و میکونوس است اما ما شما را به یک کار غیر معقول دعوت می‌کنیم؛  جزایر دیگری نیز هستند که بسیار زیبا هستند اما به دلیل تبلیغات محدود، کمتر توریستی‌اند. جزیره کارپاتوس (Karpathos) که میان کرت و رودس قرار دارد یکی از این جزایر ناشناخته است. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی