دانشگاه سایمون فرایزر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

دانشگاه سایمون فریزر 1

دانشگاه سایمون فرایزر

دانشگاه سایمون فرایزر ( اس اف یو) ملقب به برکلی شمال یکی از دانشگاه های معتبر در کشور کانادا است و دارای 3 پردیس دانشگاهی در شهرهای ونکوور، برنابی و سوری است. در رتبه‌بندی سالانه کانادا (مک لین)، پنج سال در صدر گروه دانشگاه‌های جامع کانادا و بالاتر از دانشگاه واترلو ،دانشگاه کنکوردیا و دانشگاه ویکتوریا قرار داشته است. طبق آخرین آمار در سال 2015 اس اف یو جزء  5 دانشگاه اول کانادا در زمینه مهندسی و علوم کامپیوتر قرار گرفت. همچنین این دانشگاه در رده ۱۷ ام جهان در بین دانشگاه‌های با قدمت کمتر از 50 سال جهان قرار دارد. این دانشگاه هم اکنون میزبان بیش از 35 هزار دانشجو در 8 دانشکده در طیف وسیعی از موضوعات بین رشته ای و عناوین پژوهشی کاربردی می باشد.

دانشکده ها

این دانشگاه دارای دانشکده ی علوم کاربردی، هنر و علوم اجتماعی، بازرگانی، ارتباطات، هنر و تکنولوژی، محیط زیست، علوم بهداشت، علوم و آموزش می باشد.

این دانشگاه به افتخار سایمون فریزر تاجر پوست و کاوشگر نام‌گذاری شده است.  از جمله عجایب ساخته شده در این دانشگاه، می‌توان به کوچکترین کتاب دنیا اشاره کرد. کتابی به ابعاد ۰/۰۷ در ۰/۱۰ میلیمتر که در دانشکده علوم مهندسی ساخته شد و در کتاب رکوردها نیز ثبت گردید.

موارد مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه سایمون فریزر

کسب حداقل نمره ی 6.5 در آیلتس ( در حالی که نمره ی هیچ بخشی کمتر از 6 نباشد.)

کسب حداقل مجموع نمرات 88 یا بالاتر با کسب حداقل امتیاز 20 در هر یک از بخش ها در تافل آی بی تی

 

موارد مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکترا:

موارد مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکترا داشتن مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی از دانشگاه معتبر است. همچنین دارا بودن شواهدی مبنی بر اینکه متقاضی قادر به انجام تحقیقات اولیه و پژوهش های اساسی می باشد.

صلاحیت زبان در مقطع دکترا متفاوت است و کسب حداقل نمره ی 7 در آیتلس ( در حالی که نمره ی هیچ بخشی کمتر از 6.5 نباشد.) و آزمون تافل ممکن است به عنوان یک آزمون  معادل با کسب حداقل نمره ی  93 در نظر گرفته می شود.

موارد مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:

داشتن مدرک کار شناسی معتبر

ارائه ی توصیه نامه معتبر از سوی اساتید دوره ی کارشناسی که معرف توانایی دانشجو در انجام کار پیشرفته در منطقه ی مورد علاقه می باشد.

برخی از برنامه ها نیاز به تکمیل امتحانات ورودی همانند GMAT و  GRE دارند.

مهلت درخواست پذیرش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

این دانشگاه در مقطع کارشناسی دارای سه ترم پاییز، بهار و تابستان می باشد و مهلت درخواست پذیرش برای ترم پاییز تا 30 آوریل، برای ترم بهار تا 15 سپتامبر و برای ترم تابستان تا 31 ژانویه می باشد. در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه دارای دو ترم تحصیلی تابستانی و پاییزی است که آخرین مهلت برای درخواست پذیرش ترم تابستان تا 31 ژانویه و ترم پاییز تا 28 فوریه می باشد.

هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

این نکته حائز اهمیت است که شهریه ی تحصیل در این دانشگاه برای کلیه ی دانشجویان اعم از بومی و بین المللی یکسان می باشد و در مقطع لیسانس دارای شهریه ی حدود 17 هزار دلار کانادا است. شایان ذکر است که این دانشگاه دارای هزینه ی تحصیل مناسب در مقطع کارشناسی ارشد می باشد و شهریه ی این مقطع 8500 دلار می باشد.

بورسیه

شرایط احراز برای دریافت بورسیه:

تکمیل حداقل 9 واحد در این دانشگاه

مشخص بودن نیاز مالی دانشجو با بررسی دانشگاه

باید دانشجو دارای وضعیت تحصیلی خوبی باشد و دارای حداقل نمره ی میانگین 5 (CGPA)

باید حداقل در 9 واحد از دوره ی درجه بندی استاندارد در ترم ارائه تقاضانامه ثبت نام نماید مگر اینکه واجد شرایط باشد.

سه واحد تعاونی co-op جزو دوره ی درجه بندی استاندارد نمی باشد. دوره های چالش، ممیزی و رایگان اعتباری لحاظ نمی شود.

کمک هزینه های تحصیلی منابع مکمل مالی برای دانشجویان با نیاز های مالی است و به دلیل حجم بالای درخواست ممکن است که هر ترم مشمول دریافت آن نباشند و حتی در صورت مشمول شدن ممکن است پرداخت وجوه تا اواسط ترم طول بکشد.

https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/simon-fraser-university

https://www.sfu.ca/admission.html

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی