داروهای ممنوعه در سفرهای خارج از کشور

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4125″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

هر کسی ممکن است به دلایل مختلفی همراه خود دارو داشته باشد، شخصی به دلیل بیماری، شخص دیگری برای پیشگیری و جلوگیری ار بیماریهای احتمالی و… شاید ندانید اما همراه داشتن بعضی از داروها در کشورهای دیگر مانند تایلند ممنوع و حتی مجازات سنگینی دارد. فرقی هم ندارد که شما به این داروها نیاز دارید یا نه، در هر صورت موظف هستید که تابع قانون آن کشور باشید.

شاید تا حالا با خودتان فکر می کرده اید که فقط داروهای قاچاق در کشورهای خارجی ممنوع هستند و داروهای دیگر اشکالی ندارند اما بد نیست بدانید که حتی داروهای خواب آورهم در بعضی ار کشورهای جهان ممنوع هستند و همراه داشتن آنها می تواند برایتان دردسر زیادی بخرد. مثلا درکشورهای مثل ژاپن یا بالی، داروهای کدئین دار حتی قرص های سرماخوردگی و آنفولانزا و مرفین به شدت ممنوع هستند. مثلا ایرانی های عزیزی که می خواهند در عید نوروز به تایلند سفر کنند باید بدانند هر دارویی که با خود همراه دارند باید مجوز پزشک را داشته باشد و حتی در بعضی از موارد ارائه ندادن مجوز قانونی، باعث شده تا فرد تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد. علاوه بر این قرص های خواب آوری که از خانوداه بنزودیازپین باشند هم در تایلند و هم در بالی ممنوع هستند و گردشگران باید قبل از سفر در این مورد کامل تحقیق کنند. این توصیه ها را توریست های با تجربه ای که بارها و بارها به تایلند و کشورهای دیگر سفر کرده اند می دانند و روی آن خیلی تاکید دارند تا گردشگران دیگر به دردسر نیفتند.

مثلا مدتی قبل یکی از مسافرانی که به تایلند سفر کرده بود گفته بود که وقتی به آنجا رسیده، به دلیل داشتن دارو در چمدان خود، احضار و بازخواست شده و مامورهایی که به او مشکوک شده بودند تمام داروهای او را از چمدانش خارج کرده بودند. این در حالی است که همه ی داروهای داخل چمدان آن فرد مربوط به فشار، دیابت و مصرف شخصی او بوده است. خوشبختانه مامورها در آخر این مسئله را فهمیده اند. اما به هر حال این مسئله ثابت می کند که حمل دارو در کشورهای دیگر تا چه اندازه می تواند دردسر ساز باشد. در خیلی از کشورهای دیگر این مسئله خیلی سختگیرانه تر است و در صورتیکه قبل از آن خوب تحقیق نکرده باشید، می تواند سفرتان را به یک تلخی واقعی تبدیل کند. راه چاره چیست؟ بهترین کار این است که قبل از سفر، از پزشک معالج خود درخواست کنید تا برای داروهای مربوطه نسخه بنویسد و در آن حتما دوز مصرفی و الزام مصرف این داروها را قید کند. یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که داروها را در جای خودش نگهداری کنید و آن را در ظرف دیگری نگذارید تا باعث شک بیهوده نشود. یکی دیگر از راهکارهای خوب این است که برای اطمینان از حمل قانونی داروها، به سفارت و کنسولگری کشور مورد نظر بروید و از آنها در این مورد سوال کنید. در آخر اینکه وبسایت بسیار خوبی هم در این زمینه به نام Smarttraveller وجود دارد که می تواند به شما لیست این داروها را بدهد.

[/vc_column_text][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

داروهای ممنوعه در گرجستان

گمرک ایران در اطلاعیه ای لیست 12 قلم انواع دارو که حمل آنها به برخی کشورها از جمله گرجستان ممنوع می‌باشد را اعلام کرده است.[/vc_column_text][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4140″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

داروهای ممنوعه در امارات متحده عربی

به اطلاع مسافران محترم هواپیمایی ماهان ميرساند، حمل و مصرف برخي داروهاي مسكن رايج در ايران بر‌‌‌‌‌اساس مقررات گمركی و انتظامی امارات عربی متحده، استفاده از مواد مخدر تلقی ميشود بنابراين يافتن چنين داروهايی نزد مسافرين ايرانی به هنگام ورود به امارات نقض قوانين اين كشور محسوب شده و دارای پيگردهای قضايی ميباشد.لذا خواهشمند است توصيه‌های زير را بجهت اجتناب از بروزهر گونه مشکلی رعايت نمایید:

* تا حد امكان از همراه داشتن هرگونه داروی آرامبخش , مسکن و خواب‌آور اعم از قرص‌، ‌شربت و آمپول به هنگام ورود به امارات پرهيز نمائيد.

* كساني كه به دلايل پزشكي(نه بر اساس خود درما نی )مجبور به استفاده از اين قبیل داروها هستند، باید نسخه پزشك معالج را قبل از ورود به امارات، به زبان عربي ترجمه و به تاييد وزارت بهداشت ‌‌، قوه‌قضائيه، وزارت امور خارجه ايران و سفارت امارات عربي متحده در تهران رسانده و مدارك تاييد شده را جهت ارائه به ماموران گمركي و انتظامي امارات در بدو ورود در فرودگاه ارائه نمايند.

* با توجه به فرآيند طولاني تاييد مدارك پزشكي توصيه مي‌‌شود، در صورت عدم امکان تاییدیه ، بجاي حمل داروهاي ضروري ممنوعه مورد نياز، صرفا با داشتن خلاصه‌اي از سوابق پزشكي خود به درمانگاه هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در دبي جهت تهيه آنها مراجعه نمايند.

* افرادي كه اقدام به تاييد نسخه‌هاي پزشكي خود در ايران ‌نموده و داروهاي مورد نيازشان را به همراه دارند در صورت بروز هرگونه مشكلي در فرودگاه‌هاي دبي و شارجه مي‌توانند بلافاصله با سر كنسولگري جمهوري اسلامي ايران جهت رسيدگي به مشكل خود تماس حاصل نمايند.

در جدول زیر، لیست داروهای ممنوعه در امارات متحده عربی را ملاحظه میفرمایید.
[/vc_column_text][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4137″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی