جشنواره فانوس تایلند

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”3753″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

جشنواره فانوس تایلند (Yi Peng And Loy Krathong)

جشنواه ای منحصر به فرد در ناحیه تایلند شمالی به شمار می آید. اگر جشنواره فانوس تایلند تاکنون در لیست رویدادهایی که آرزو دارید آنها را تجربه کنید، نبوده، همین الان نام آن را در لیست خود یادداشت کنید. این رویداد علاوه بر جشن فانوس های شناور، شامل لحظاتی شاد و زندگی بخش نیز می باشد که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. تمرکز اصلی این رویداد بر منظره مسحور کننده ای است که زمانی اتفاق می افتد که هزاران نفر برای روانه کردن فانوس های روشن زیر آسمان شب گرد هم جمع می شوند. محیط برگزاری این جشنواره پیش از این نمایش بزرگ، زمانیکه راهِبان طی یک مراسم نمایشی، سرود می خوانند و مناجات می کنند، لذتبخش و آرام است. در طول سایر مراسم کلیدی مذهبی این جشنواره زیبای نورها، شرکت کنندگان فانوس ها– قایق های شناور کوچک ساخته شده از برگ ها و ساقه های موز و تزئین شده با بخورهای خوشبو، پیشکش، گل و شمع- را در رودخانه ها و سایر پهنه های آبی روانه می کنند، و منظره ای روحانی را ایجاد می نمایند که به ندرت می توانید نظیر آن را در جای دیگری از جهان پیدا کنید. رویدادهای حاشیه این جشنواره عبارتند از: راهپیمایی های پر شور مزین به نور، نمایش های موزیکال، ملکه های زیبایی، رقص های سنتی، مسابقات ساخت فانوس، آتش بازی، و انواع و اقسام غذاها.

این جشنواره که ریشه در فرهنگ برهمایی دارد، و اصالتاً به عنوان رویدادی انفرادی به مناسبت پایان فصل بارندگی و آغاز زمستان (فصل سرما) جشن گرفته می شد، امروزه در همان زمان به عنوان جشنواره فانوس برگزار می شود. رویدادهای این جشنواره در مکان های مختلفی در ناحیه تایلند شمالی برگزار می شود اما این نام شهر چیانگ مای است که با جشنواره فانوس مترادف شده است.

خاستگاه دقیق جشنواره فانوس نامعلوم است اما به طور وسیعی عقیده بر این است که این رویداد از سوخوتای، پایتخت باستانی تایلند در طول قرن سیزدهم نشات می گیرد. این جشنواره احتمالاً ریشه در فرهنگ برهمایی دارد اما به مرور زمان کاملاً و به طور منحصر به فردی تایلندی شده است. از آنجا که این جشنواره، رویدادی معنوی، باستانی، و مقدس به شمار می آید که به تطهیر معنوی اهمیت می دهد، شرکت در آن به عنوان یک فرد شرقی باید به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته شود، و به همین دلیل، مهم است که با این رویداد با احترام لازم و کافی برخورد شود.

انواع فانوس ها:

در این جشنواره، چهار نوع فانوس اصلی وجود دارد: فانوس آویز، فانوس دستی که گاهی بدلیل شباهتش به گوش خرگوش به آن Khom gratai می گویند، فانوس چرخشی، و فانوس شناور هوای گرم که به فانوس fai نیز معروف است.

فانوس شناور هوای گرم و فانوس fai:

روانه کردن فانوس ها، شیوه ای برای ادای احترام به بودا و همینطور رها ساختن خاطرات بد و آرزو کردن برای آینده ای بهتر و شاد محسوب می شود. در قدیم در طول برگزاری جشنواره فانوس، این راهِبان سنتی بودند که فانوس ها را روانه می سازند، اما در حال حاضر هر کسی می تواند این کار را انجام دهد. در روز ماه کامل (روز جشن فانوس شناور)، راهِبان مبتدی برخی معابد، صبح هنگام فانوس های غول آسای خود را به آسمان روانه می کنند. به طور طبیعی فشفشه هایی به این فانوس ها متصل هستند و اگر در چیانگ مای ایستاده باشید، مطمئناً صدای این فانوس ها را می شنوید حتی اگر آنها را نبینید.

چه زمان و چطور می توان به جشنواره فانوس تایلند 2017 رفت؟:

بزرگترین جشن فانوس در نزدیکی شهر چیانگ مای در ناحیه تایلند شمالی برگزار می شود چون این شهر، پایتخت باستانی پادشاهی سابق تایلند شمالی بود که خاستگاه این جشنواره نیز به شمار می آید.

دانشگاه MaeJo، درست خارج از شهر چیانگ مای، جایی است که بزرگترین رویداد این جشنواره برگزار می شود، و دلیل آن این است که فانوس های بسیاری که با آتش کار می کنند و همزمان روانه می شوند این رویداد را برای فضای متراکم شهری ناامن می سازد. ترجمه انگلیسی در این گردهمایی خاص، این رویداد را برای بازدیدکنندگان بین المللی که هر یک برای ورود به این رویداد حدود 100 دلار می پردازند، جذاب تر می سازد.

در منطقه  Sansai شهر چیانگ مای، مناطق نزدیک بناهای یادبود سه پادشاه و دروازه تایپه با تزئینات پر زرق و برق، آراسته می شود، و سرتاسر شهر قدیمی، معابد و خانه ها با گل، گیاه، شمع و فانوس تزئین می شود و کل منطقه را مسحورکننده می سازد.

به غیر از شهر چیانگ مای، مراسم همزمان جشنواره فانوس در سراسر تایلند و کشورهای اطراف برگزار می شود. مسافران غالباً در مورد اینکه چطور بهترین مکان را برای تماشای این جشن پیدا کنند، هیجان زده هستند، اما نگران نباشید: فقط به هر کجا که آب هست بروید. همه برکه ها، رودخانه ها، تالاب ها، و چشمه ها به مکان مناسبی برای روانه کردن فانوس ها و ادای احترام به بودا تبدیل می شود.

تذکر مهم درباره تاریخ ها

جشنواره فانوس تایلند اوایل زمستان برگزار می شود. سال به سال، سر در آوردن از اینکه جشن اصلی این رویداد دقیقاً چه زمان برگزار خواهد شد، به مهارت بیشتری نیاز دارد، و تاریخ های برگزاری این جشن تا فقط چند هفته قبل از برگزاری اعلام نمی شود که این مسئله، برنامه ریزی برای سفر را سخت تر می کند. Yi Peng، یعنی ماه کامل اما از آنجا که شرکت کنندگان محلی باید از خارج از چیانگ مای به آنجا سفر کنند تا در این رویداد شرکت کنند، این جشنواره اغلب– اما نه همیشه- آخر هفته پیش از اینکه ماه کامل شود، برگزار می شود. 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای تایلند رها سیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fpackages%2F%25D8%25AA%25D8%25A7%25DB%258C%25D9%2584%25D9%2586%25D8%25AF%2F||” button_block=”true”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی