جاذبه های دیدنی آذربایجان

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4026″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

جاذبه های دیدنی آذربایجان

تماشای تاریخ هزاران ساله آذربایجان و هم آواییش با روزگار پیشرفته امروز ، دیدنی و جذاب است.

از جمله پیست فرمول یک جمهوری آذربایجان که در شهر باکو ساخته شده و آماده است که هیجانی بزرگ را در کنار آرامش طبیعت این کشور بی نظیر به گردشگران عرضه کند.

همچنین در تابستان سال ۲۰۱۵ جمهوری آذربایجان و شهر باکو برگزار کننده اولین دوره بازی های اروپایی و میزبان هزاران گردشگر مشتاق رویداد های ورزشی بودند.

 آسمان خراشهای زبانه آتش

برج های زبانه آتش با ارتفاع ۱۹۰ متر که بلند ترین آسمان خراش های شهر باکو می باشند، با الهام از جوهره وجودی سرزمین آذربایجان، سرزمین آتش طراحی و ساخته شده اند.هزاران ال ای دی که بر روی نمای این برج ها نصب شده است در شب حرکت شعله ور و نورانی، شعله های آتش را نشان میدهند که از دورترین نقطه شهر باکو هم دیده می شود. چشم انداز دیدنی این برج ها، نماد نمای مدرن و امروزی شهر باکو می باشد.
موزه نظامی گنجوی

موزه ملی آذربایجان که برگرفته از نام ادیب و شاعر ، نظامی گنجوی است، در سال ۱۹۳۹ در باکو بنا شده است. این موزه در مرکز شهر باکو و نه چندان دور از میدان فواره و در نزدیکی شهر قدیمی  باکو واقع است. بسیاری از گنجینه های تاریخی آذربایجان امروزه در این موزه نگهداری شده و در معرض دید بازدید کننده ها قرار دارد .
پیست اتومبیلرانی فرمول یک

اولین دوره مسابقات بین المللی جایزه بزرگ  فرمول ۱ در باکو در سال ۲۰۱۶ در آذربایجان برگزار شد. هزاران نفر برای دیدین این مسابقات از نزدیک به پیست آمده بودند تا خود شاهد این مسابقات هیجان انگیز با اتومبیل هایی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر در ساعت باشند.

پیست بین المللی اتومبیل رانی باکو به عنوان سریع ترین پیست اتوموبیل رانی در جهان می باشد.

نیکو روزنبرگ از تیم مرسدس بنز اولین برنده مسابقات رالی فرمول ۱ باکو و سباستین وتل از تیم فراری نفر دوم این مسابقات بوده است.  همچنینی سرجیو پرز از فورس ایندیا عنوان سومی این مسابقات را به دست آورد. نیکو روزنبرگ در نشست مطبوعاتی پس از مسابقه، از پیست اتوموبیل رانی باکو به عنوان یکی از بهترین پیست های جهان نام برد.
شهر قدیمی

شهر قدیمی یا شهر داخلی باکو، مجموعه ای تاریخی دارد که شامل بناهای برج دختر و کاخ شیروانشاه می باشد که در سال ۲۰۰۰ در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیدند. برج دوشیزه، که در زبان محلی گیز گالاسی یا برج دختر نامیده می شود، در منطقه قدیمی شهر باکو واقع شده ، این بنا در قرن دوازدهم میلادی بنا شده و بخشی از حصارهای شهر بوده است. در ارتباط با برج دختر منابعی به دست آمده که گویای آن است که قدمت این بنا به قرن هفتم میلادی باز می گردد .
کاخ شیروان شاه

در زبان پارسی کاخ شیروانشاهان، کاخی به جا مانده از قرن پانزدهم میلادی که در شهر قدیمی و در کنار برج دختر ساخته شده است. مجموعه و کاخ شیروان شاه که نمونه ای درخشان از معماری کهن آذربایجان می باشد، شامل ساختمان اصلی قصر، دیوان خانه، گنبد تدفین، مسجد شاه ، آرامگاه سید یحیی باکویی، دروازه ای در قسمت شرقی مجموعه به نام دروازه مراد و آب انباری که در کنارش بقایایی از حمام مجموعه به جا مانده است، می باشد .

آتشکده باکو

آتشکده باکو، معبدی مذهبی شبیه یک قصر می ماند که در منطقه سوراخانی واقع شده است.  سوراخانی، منطقه ای در حومه شهر باکو می باشد. برپایه سنگ نوشته های ایرانیان و هندی ها،  این معبد جایگاهی برای پرستش توسط زرتشتیان و هندوها بوده است. این مجموعه پنج ضلعی، محوطه ای دارد که با اتاقک های کوچک ویژه مغ ها محصور شده است. پایه های چهاروجهی که در قرن های هفدهم و هجدهم ساخته شده اند در وسط این بنا قرار دارند. آتشگاه باکو مرکزی زیارتی و فلسفی برای زرتشتیان بوده است.
مسجد بی بی هیبت

مسجد بی بی هیبت در شهر باکو، در منطقه آب شوران واقع شده است. معمار این مسجد فخرالدین میرالای و سبک معماری اش اسلامی و شروانی است. این بنا در دوران شیروانشاهان ساخته شده است.

این بنای مذهبی در سال ۱۹۳۶ توسط بلشویک ها به طور کلی نابود شد و در دهه نود ساخت و بازسازی این بنا از سر گرفته شد. مسجد بی بی هیبت یکی از مهم ترین بناهای معماری اسلامی در جمهوری آذربایجان می باشد.
باکو نوین

مرکز حیدر علی اف که توسط ضحا حدید طراح  مشهور طراحی شده است، صحنه ای خیره کننده برای اجرا های موسیقی ستارگان جهان  و همچنین مکانی برای نمایش هنرهای مدرن و معاصر و آثار موزه ای و هنری می باشد. بازدید از موزه هنرهای مدرن و موزه هنرهای ملی در این مجموعه پیشنهاد می شود .

تئـاتـر بـاکـو

تئاتر در آذربایجان تاریخی طولانی دارد و گونه های مختلف تئاتر مثل خیمه شب بازی و پانتومیم در آذربایجان اجرا می شده است. آذربایجان به خود می بالد که اولین اپرا در خاورمیانه در این کشور ایجاد و اجرا شده است.

آئین های سنتی آذربایجان، نحوه پوشش و همچنین لباس های سنتی آذربایجان، بخش جدایی ناپذیر از تجربیات نمایشی این سرزمین است. نقاب ها و ماسک های چشمگیر، رقص های سنتی، آوازهای دسته جمعی در کنار هم قرار گرفتند تا نمونه ای از نمایش آذربایجانی را به اجرا در بیاورند.
پـارک ملـی آبشـرون

پارک ملی آبشرون آذربایجان، در هشتم فوریه سال ۲۰۰۵ به دستور رئیس جمهور آذربایجان الهام علی اف در منطقه ای

به مساحت ۷۸۳ هکتاردر منطقه خزر باکو به بهره برداری رسید. حفاظتگاه طبیعی آبشرون در جولای ۱۹۶۹ به منظور محاظت از بز کوهی، خوک آبی دریای خزر و پرندگان دریایی که در این سرزمین زندگی می کنند، ساخته شد .
بـاغ گیـاه شنـاسـی بـاکـو

یکی از بزرگ ترین و سرسبزترین پارک ها، باغ گیاه شناسی شهر باکو است که در نمای کلی شهر باکو از دیده پنهان شده است.

این باغ در نزدیکی منطقه بادام دار واقع است . در پشت دروازه های ناپیدای این باغ بازدیدکنندگان می توانند از هشت صبح تا هشت شب گردش و از دیدنی های ویژه آن لذت ببرند. این باغ گیاه شناسی، منطقه ای وسیع است که دارای درختان سرو کهنسال و معطر می باشد .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای باکو رها سیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fpackages%2F%25d8%25a8%25d8%25a7%25da%25a9%25d9%2588%2F||” button_block=”true”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی