همه چیز در مورد ویزای کانادا

 
اگر قصد دارید به صورت توریستی و یا اقامتی ویزای کانادا را دریافت کنید، این مطالب را باید بدانید.
در این پیج تمام مطالبی را که برای اخذ ویزای کانادا لازم دارید جمع آوری کردیم.
 
 

 

 
 

اقدام از طریق: درخواست آنلاین

نوع ویزا: ویزای مولتی

اعتبار ویزا: حداکثر 5ساله

محل انگشت نگاری: کارگزاری VFS در کشورهای همسایه

مشاوره هولدینگ رهاسیر برای انواع ویزا رایگان است.

همین الان از ما مشاوره بگیرید و با خیال راحت اقدام کنید ….

بهترین کاری که میتوانید برای دریافت ویزای کانادا انجام دهید این است که تا میتوانید ریسک ریجکتی را پایین بیاورید.

بدون مشورت و کمک افراد خبره هرگز وارد این پروسه نشوید.

در بسیاری از موارد افرادی که شرایط لازم را دارند به خاطر عدم توجه به جزئیات ریجکت میشوند و ادامه کار برای این افراد به شدت پیچیده میشود.

🔴اخذ ویزای مولتی ۵ ساله کانادا!

📌 با داشتن این ویزا هر موقع دوست داشتید میتونید برید کانادا.

✅ بدون محدودیت تعداد سفر.

✅ داشتن حداقل ۲ ویزای شینگن الزامیست.
مدارک مورد نیاز مانند ویزای شینگن میباشد.

✅ جهت توضیحات تکمیلی و مشاوره رایگان، لطفا با بخش ویزای توریستی کانادا تماس بگیرید.

02145806
09011616853

🟥⬜🟥⬜🟥⬜🟥⬜🟥⬜🟥⬜

@raha_seir
@rahaseirpars

🔳🟩⬛🟫⬜🟪🟦🟨🟧🟥🔳
رهاسیر

ساعت کاری

🗓 ایام عادی:
۹ صبح 🕒 تا ۱۷ عصر 🕔

🗓 پنج شنبه ها
۹ صبح 🕒 تا ۱۳ ظهر 🕐

📇 ایام تعطیل

۰۲۱۴۵۸۰۶
۰۹۰۱۱۶۱۶۸۵۳

اطلاعات در مورد انواع ویزای کانادا، قیمت و شرایط اخذ ویزای کانادا، مدارک مورد نیاز اخذ ویزا کانادا و سایر اطلاعات مورد نیاز انواع ویزای کانادا را در ادامه ببینید…

در حالت کلی، فرقی نمی‌کند انگیزه شما از سفر به کانادا و دریافت ویزا چه چیز باشد.

دیدار اقوام و آشنایان
شرکت در همایش‌های علمی
حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و تجاری
بازدید از جاذبه‌های گردشگری در قالب تورهای کانادا
اقدام به تحصیل و یا استفاده از فرصت‌های مطالعاتی
و یا کار و سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار

با هر انگیزه‌ و هدفی که قصد دارید وارد این کشور شوید، به عنوان یک ایرانی باید مدارک لازم را ارائه دهید و ویزای کانادا را دریافت نمایید.

وجود سیاست‌های کلی اداره مهاجرت کانادا (مرجع صدور ویزا در این کشور) در جذب شهروند، نیروی کار و گردشگر باعث شده تا با وجود روابط نه‌ چندان خوب دولت‌های ایران و کانادا، هم‌چنان این کشور به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر توریستی، ادامه تحصیلی و زندگی مطرح باشد.

در ادامه این مطلب، انواع ویزا کانادا، شرایط درخواست ویزای کانادا، هزینه ها، مدارک لازم و … را به تفصیل آورده ایم؛ شما میتوانید اطلاعات جامعی را از فرایند ویزای کانادا بدست آورید.

انواع ویزای کانادا

ویزا کانادا انواع مختلفی دارد؛ این که کدامیک از انواع ویزای کانادا برای شما مناسب است، ارتباط مستقیم با هدف و برنامه شما از اخذ این ویزا دارد.

انواع ویزای کانادا شامل
ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای فرصت مطالعاتی و انواع ویزای اقامتی و مدت دار است که در ادامه دسته‌بندی کاملی از انواع ویزای کانادا به همراه توضیحات آن ارائه شده است. به طور کلی انواع ویزای کانادا اساسا به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شود:

  • ویزای موقت کانادا
  • ویزای اقامت دائم کانادا

برای ثبت درخواست و دریافت هر یک از ۲ قسم ویزای کانادا از دو طریق می‌توان اقدام کرد. ثبت نام آنلاین ویزای کانادا و روش دوم مراجعه حضوری به کارگزاری سفارت کانادا و ارائه مدارک به صورت دستی و ارائه مدارک در محل سفارت کانادا که اصطلاحا به آن (Draft یا Paper) گفته میشود.

به دلیل تعطیلی بخش کنسولگری سفارت کانادا در ایران، متقاضیان دریافت ویزای کانادا باید برای انگشت‌نگاری و یا بیومتریک به یکی از شرکتها و وَکهای دفاتر VFS در کشورهای همسایه ایران مراجعه داشته باشند.
بنابر اعلام سایت رسمی سفارت کانادا در حال حاضر بهترین روش برای درخواست ویزا، ثبت نام آنلاین ویزا کانادا میباشد.

ویزای موقت کانادا

ویزای موقت کانادا به نوعی از ویزا گفته می‌شود که فرد طی زمانی مشخص و محدود اجازه ورود به خاک کانادا را به تعداد ورود نا محدود خواهد داشت.
طبق برنامه کلی اداره مهاجرت کانادا ویزای موقت به صورت 12 ساله صادر میشود؛ که در برخی از کشور ها مانند ایران که اعتبار پاسپورت 5 سال است، این بازه زمانی محدود میگردد.
در نتیجه اگر ویزای قبلی کانادا دارید، در صورتی که شرایط شما تغییری نداشته و در زمان استفاده از ویزای قبلی تخلفی نداشتید، میتوانید به راحتی درخواست تمدید آن را بدهید که البته برای نشان دادن عدم تغییر شرایط شما و اثباط آن نیاز دارید مدارک را مجدد به صورت کامل ارائه نمایید و برای انگشت نگاری نیازی به حضور در VFS نخواهید داشت.
ویزای موقت کانادا را می‌توان به ۳ گزینه اصلی تقسیم‌بندی کرد:

  • ویزای توریستی کانادا
  • ویزای تحصیلی کانادا
  • ویزای همراه کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یا (Visitor Visa) همانگونه که از نام آن مشخص است، با اهداف توریستی صادر می‌شود. این ویزا با توجه به سیاست های اداره مهاجرت کانادا، به شکل ویزای مولتی کانادا (Canada Multiple Visa) که در ایران به نام‌ ویزای ۵ ساله کانادا نیز معروف شده، صادر می‌شود. در حال حاضر کانادا ویزای یک بار ورود صادر نمیکند و این امر به جذابیت اخذ این ویزا افزوده است.
شما با داشتن ویزای کانادا هر وقت خواستید بلیط سفر تهیه میکنید و سفر خود را انجام میدهید.

افرادی که موفق به اخذ ویزای مولتی کانادا میشوند، قادر خواهند بود تا زمان اعتبار ویزا (اعتبار ویزای مولتی کانادا تا چند ماه قبل از زمان اعتبار تاریخ انقضای درج شده در پاسپورت است) در هر زمان و بدون محدودیت وارد خاک کانادا شوند و هر بار بعد از ورود، تا مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند. بعد از گذشت ۶ ماه کافی است یک بار به مدت حداقل ۶ ساعت از کانادا خارج شوند و مجددا به این کشور بازگردند تا اقامت آنها در کانادا برای ۶ ماه دیگر بلامانع باشد.

ویزای نرمال کانادا

در این نوع ویزا ارائه دعوتنامه بر عهده خود متقاضی خواهد بود(در این موارد افرادی که در کانادا اقامت و شهروندی دارند برای متقاضی دعوتنامه معتبر از شهرداری محل سکونت خود دریافت میکنند)
رویه درخواست ویزای کانادا طبق روال مرسوم صورت خواهد گرفت. بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز که فهرست آنها در بخش مربوط به فرم‌های درخواست ویزای کانادا در همین صفحه قرار گرفته است، هر یک از این مدارک به دارالترجمه معتبر ارجاع داده خواهد شد(دقت داشته باشید که برخی از دارالترجمه ها به دلیل ارائه و ترجمه مدارک جعلی در سفارت بلک لیست هستند)  سپس توسط تیم مجرب اجرایی هولدینگ رهاسیر به صورت آنلاین برای ویزا کانادا اقدام می شود.

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا، نوعی ویزای توریستی کانادا برای والدین و یا پدر بزرگ و مادربزرگ فردی که در کانادا اقامت دائم داشته باشد.
دعوت کننده می‌بایست فرزند و یا نوه متقاضی باشد. در این موارد بهتر است، حداقل حقوق پایه دعوت کننده در کانادا از ۲۴۰۰۰ دلار کانادا در سال کمتر نباشد؛ مدارک اقامت و برگه‌های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی فرد دعوت کننده نیز، باید ضمیمه پرونده درخواست سوپر ویزای کانادا و در مدارک متقاضی باشد. همچنین دعوت کننده باید بیمه خدمات درمانی متقاضی را حداقل برای یک سال از داخل خاک کانادا پرداخت نموده و فرد دعوت شونده باید زیرنظر پزشکان مورد اعتماد سفارت معاینه شود. تاییده پزشک معتمد سفارت از آن جهت است که سلامت متقاضی پیش از ورود به کانادا تایید گردد تا هدف از اقامت در کانادا درمان و تحمیل هزینه‌های درمانی به دولت کانادا نباشد. اعتبار اعلام شده برای سوپر ویزای کانادا همانطور که در بخش قبل گفته شد تا دوازده سال میباشد اما از آنجائیکه گذرنامه‌های ایرانی حداکثر تا پنج سال اعتبار دارند، ویزا کانادا که از این طریق به متقاضیان ایرانی تعلق می‌گیرد پنج ساله است. این ویزا چندین بار ورود(مولتیپل) است و به دارنده آن اجازه می دهد در هر بار ورود حداکثر برای مدت دو سال در کانادا اقامت داشته باشد. پس از پایان اعتبار پاسپورت متقاضی دیگر نیاز به اقدام مجدد نیست و تنها برچسب سوپر ویزا بر روی پاسپورت جدید الصاق خواهد شد.

ویزای تحصیلی کانادا

کانادا و نظام آموزشی این کشور یکی از بهترین مقاصد برای علاقمندان به ادامه تحصیل و متقاضیان ویزای تحصیلی در کانادا است. سیستم آموزشی این کشور بسیار نظام‌مند و مجهز و عمدتا به صورت استانی یا ایالتی مدیریت می‌شود.
البته نظام کلی آموزش در کانادا تحت نظارت دولت فدرال میباشد. بنابراین با وجود تفاوت‌های قوانین در برخی استان ها می توان گفت کانادا از سیستم آموزش یکپارچه و بسیار به روز برخوردار است. حدود ۶ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) کانادا به سیستم آموزش این کشور تخصیص داده شده است و می‌توان گفت کانادا بیشترین هزینه را در بخش آموزش در بین دیگر کشورهای توسعه یافته جهان دارد.

سیستم آموزشی کانادا به دو بخش کلی آموزش همگانی یا عمومی و آموزش خصوصی یا غیر انتفاعی تقسیم بندی می‌شود. این تقسیم بندی چه برای دوره ابتدایی، چه برای دوره متوسطه و چه برای تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی صادق است. 

ویزای دانش آموزی کانادا

آموزش محصلان در کانادا بطور کلی از سن ۵ سالگی شروع میشود و تا ۱۷ سالگی (در برخی از موارد تا ۱۸ سالگی) ادامه خواهد داشت. تقسیم بندی سطوح آموزش در مدارس کانادا از سطح ۱ آغاز میشود و تا سطح ۱۲ (جز در استان کبک که ۱۱ سطح میباشد) ادامه می‌یابد. پیش دبستانی در بسیاری از استان‌های کانادا سطح نامیده می شود و دوره ابتدایی تا سطح ۶ ادامه خواهد یافت. دوره راهنمایی در مدارس کانادا از سطح ۷ آغاز شده و در سطح ۹ پایان می‌یابد. مقطع متوسطه یا دبیرستان در کانادا نیز از سطح ۱۰ تا سطح ۱۲ میباشد.

بر اساس قوانین آموزشی کشور کانادا که به تصویب دولت فدرال نیز رسیده است، دانش آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس دولتی کانادا باید سالانه بین ۱۰ تا ۱۴ هزار دلار کانادا بپردازند. هزینه مدارس خصوصی در کانادا به مراتب از این عدد بالاتر میباشد. هلدینگ رهاسیر (ایموویزا) بواسطه کارگزاران کانادایی خود، بنابر درخواست و شرایط شما آماده ارائه مشاوره‌های فنی در خصوص بهترین مدارس کشور کانادا و اخذ پذیرش تحصیلی برای دانش آموزان میباشد.

ویزای دانشجویی کانادا

تحصیلات تکمیلی در کانادا مانند بسیاری دیگر از کشورها بلافاصله پس از پایان دبیرستان آغاز شده و شامل مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می باشد. دانشگاه‌های بین‌المللی بسیاری در شهرهای مختلف ایالت‌های کانادا قرار دارند؛ که این موضوع نظام تحصیلات تکمیلی در کانادا را بسیار گسترده نموده است. مدارک تحصیلی اخد شده از دانشگاه‌های کانادا در سرتاسر جهان معادل‌سازی شده و به رسمیت شناخته می‌شوند. البته در شرایط فعلی و با توجه به نیاز بازار کار کانادا به نیروی متخصص و جوان، بسیاری از افراد در کانادا ترجیح می‌دهند، دوره‌های کوتاه مدت در کالج‌ها را به جای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی انتخاب نمایند؛ تا ضمن کسب مهارت‌های ضروری و مرتبط، سریعتر جذب بازار کار در کانادا شوند. هلدینگ رهاسیر (ایموویزا) پس از بررسی فرم ارزیابی، ضمن اخذ پذیرش تحصیلی از معتبرترین دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا، دریافت ویزای تحصیلی شما را در کوتاه ترین زمان و بهترین شکل ممکن پیگیری خواهد کرد.

ویزای فرصت مطالعاتی کانادا

به منظور ارتقای تبادلات علمی و فرهنگی مابین کانادا و دانش پژوهان سایر کشورها، تسهیلاتی به منظور ارائه ویزای فرصت مطالعاتی کانادا به واجدین شرایط، داده می‌شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، موسسه علمی و یا مراکز هنری کانادا، جهت دریافت ویزای فرصت مطالعاتی  اقدام کنند.
این ویزا در رده‌بندی خاصی بین ویزاهای تحصیلی و کاری جای میگیرد. در نتیجه، انتخاب نوع صحیح ویزا اهمیت زیادی در پروسه اقدام برای ویزای فرصت مطالعاتی دارد.

ویزای همراه تحصیلی کانادا (برای والدین، فرزندان و همسر)

تحصیل دانش آموزان در مقاطع ابتدایی تحصیل و شرایط زندگی فرزندان از جنبه‌های مختلف دغدغه‌ای مهم برای والدین میباشد. اینکه فرزندان در چه شرایطی تحصیل می‌کنند، محل سکونت و خورد و خوراک آنها به چه شکل و کیفیتی میباشد، همگی از مواردی هستند که والدین را بر آن داشته تا تمایل داشته باشند همراه دانش آموز باشند و از ویزای همراه کانادا در دوران تحصیل در کنار فرزندان استفاده نمایند.
این نگرانی در مقاطع بالاتر تحصیل نیز وجود دارد و بسیاری تمایل دارند همسر و یا فرزندانشان در دوران تحصیل در کنارشان باشند.
دریافت ویزای همراه برای والدین، همسر و فرزندان  دانشجویان در کشور کانادا یکی دیگر از خدمات هلدینگ رهاسیر (ایمو ویزا) در زمینه ویزا کانادا است.

به دو طریق می‌توان برای ویزای همراه کانادا اقدام نمود:

  • ویزای توریستی یا Temporary Resident Visa:
    درخواست این نوع ویزا همزمان با درخواست ویزای تحصیلی در دانشگاه و یا مدرسه ارسال می‌شود، همراهان دانش آموز و یا دانشجو می‌توانند، ویزای همراه کانادا را با اعتباری ۶ ماهه دریافت کنند. نکته مهم در این نوع ویزا که به آن ویزای TRV گفته می‌شود اینست که، در صورتیکه یکی از والدین دارای ویزای کار یا تحصیل در کانادا باشد، فرزندان آنها برای دریافت ویزای تحصیلی نیازی به ارایه نامه قبولی از مدارس را ندارند و میتوانند بدون مشکل برای ویزای کانادا درخواست کنند. همچنین تحصیل یکی از والدین طبق قوانین کانادا باعث میشود تا تحصیل فرزندان در مدارس دولتی کانادا مانند فرزندان کانادایی رایگان شود. (پرداخت هزینه های جزئی سالیانه)
  • ویزای اجازه کار یا OPEN WORK PERMIT:
    اگر متقاضی در یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های معتبر کانادا به صورت تمام وقت پذیرفته شده باشد و یا در حین تحصیل باشد، همسر وی می‌تواند برای ویزای کار اقدام کند. این ویزا به همسر متقاضی این اجازه را خواهد داد که به صورت تمام‌وقت و بدون نیاز به دریافت مجوز در کانادا کار تمام وقت قانونی داشته باشد. برای این نوع ویزا می‌توان همزمان با درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد و یا اینکه پس از پذیرش تحصیلی و استقرار در کانادا برای همسر وی اقدام به درخواست ویزای اجازه کار داده شود.
برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی