ویزای شینگن انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. در این مطلب اطلاعات اولیه جهت آنشایی شما با انواع ویزای شینگن آورده شده است.

به طور کلی ویزای شنگن به انواع زیر دسته بندی میشود:

1) ویزای توریستی یا عادی شینگن (USV – Uniform)

ویزای توریستی شینگن نوع A

ویزای توریستی شینگن نوع B (ترانزیت)

ویزای توریستی شینگن نوع C

(یکبار ورود – دو بار ورود – چند بار ورود)

(سینگل – دابل – مولتیپل)

2) ویزای ملی شینگن (National Visa – NV) نوع D
3) ویزای اعتباری منطقه محدود شینگن نوع LTV(Limited)

اصلا ویزای شینگن چیست؟

برای اینکه بدانید ویزای شینگن چیست و چند نوع ویزای شینگن وجود دارد بهتر است با دقت بخش زیر را مطالعه کنید.

در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که شناخت انواع ویزای شینگن چقدر برای شما میتواند حائز اهمیت باشد.

این توضیحات و آموزش ها بر اساس به روزترین اطلاعات اتحادیه اروپا تنظیم شده است

در حالت کلی طبق توافق کشور های اروپایی برای ورود به هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا نیاز به ویزای شینگن دارید و بعد از ورود این امکان را دارید که بین کشور های عضو اتحادیه اروپا تردد داشته باشید.

1) ویزای شینگن نوع A:

ویزای تایپ A به دارنده آن این امکان را می دهد، تا بتواند ترانزیت هوایی را داشته باشد. به این ویزا به اصطلاح ویزای ترانزیت گفته می شود. با اخذ ویزای شینگن ترانزیت نوع A می توانید با هواپیما وارد فرودگاه مقصد شوید و در کمتر از چهل و هشت ساعت (دو روز) خاک این کشور را با هواپیما ترک کنید.

این ویزا بیشتر زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که نیاز به تغییر خط هوایی داشته باشید و یا این که هواپیما نیاز به سوختگیری داشته باشد. به این ترتیب می توانید به راحتی وارد کشور مقصد شده و پس از برطرف شدن مشکل از طریق مرزهای هوایی فرودگاه را به مقصدی دیگر ترک نمایید.

2- ویزای شینگن نوع B:

این ویزا نیز در اصل ویزای ترانزیت است. با این ویزا می توانید خاک کشور مورد نظر را به مقصد دیگر از راه مرزهای زمینی یا آبی ترک کنید. دقت داشته باشید که در مدت زمان مشخص باید خاک اتحادیه اروپا را ترک کنید. این نوع ویزا بیشتر برای رانندگان استفاده میشود.

3- ویزای شینگن نوع C:

ویزای توریستی یا تایپ C یکی از انواع ویزاهایی است که می توان اخذ کرد. با اخذ ویزای توریستی می توانید در کمترین زمان ممکن به کشور مقصد سفر داشته باشید. این ویزا به شما این امکان را می دهد تا حداکثر به مدت نود روز در خاک کشور مقصد اقامت داشته باشید. معمولا اطلاعات زمان ورود و خروج و زمانی را که میتوانید در اتحادیه اروپا حضور داشته باشید، در برچسب قید میشود. پس قبل از سفر حتما محدودیت ها را کامل بررسی کنید.

ویزای توریستی شینگن نوع C یکبار ورود ( Single – entry )

با ویزای شینگن یک بار ورود، تنها می توانید یکبار به کشورهای محدوده شینگن وارد شوید و به محض خروج از آن ، اعتبار آن از بین میرود حتی اگر مدت زمان آن هنوز تمام نشده باشد. در حالت کلی میتوانید از کشوری وارد شوید و بنا به برنامه ریزی خود از کشوری دیگر خارج شوید.

– ویزای توریستی شینگن نوع C دوبار ورود ( Double – entry )

ویزای توریستی شنگن دوبار ورود، مانند ویزای توریستی شینگن یکبار ورود است، با این تفاوت که در محدوده زمانی مشخص اجاره دارید، دوبار به محدوده شینگن وارد و خارج شوید. معمولا برای شرکت در نمایشگاهها و سمینارهای دو مرحله ای و یا دلایل مشابه این نوع ویزا صادر میشود.

– ویزای توریستی شینگن نوع C چند بار ورود یا مولتی ( Multiple – entry )

با ویزای توریستی شینگن چند بار ورود یا ویزای مولتیپل شینگن، می توانید در بازه زمانی قید شده در ویزا، به مدت حداکثر 90 روز، چندین بار به کشورهای عضو ناحیه شینگن سفر کنید. البته ممکن است مدت زمان مجاز برای افراد مختلف متفاوت باشد.

4- ویزای شینگن نوع D:

این نوع ویزا، ویزای مولتی یا چند بار ورود است، که به متقاضیان این امکان را می دهد تا مدت بیشتری سال به خاک این کشور رفت و آمد داشته باشند. پس از گذشت پنج سال می توان دوباره برای اخذ ویزا اقدام کرد. دلیل اعطای این نوع ویزا میتواند تحصیل، کار و یا دلیل مشابه مانند همراهی این افراد را داشته باشد و محدودیت زمان اقامت برای این تایپ ویزا کمتر است و دارنده آن میتواند هر چند بار که لازم باشد در اتحادیه اروپا و یا کشور مقصد تردد داشته باشد.

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی