اقامت در یک ریوکان ژاپنی

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4265″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

اقامت در یک ریوکان ژاپنی

این جمله که “ژاپن، سرزمین تضاد هاست”، آنقدر گفته شده که بصورت یک کلیشه در آمده است؛ اما وقتی محل های اقامت در این کشور را در نظر بگیریم، این جمله کاملا حقیقت دارد. چرا که بعضی مکان های عجیب و غریب و بسیاری مکان های فوق العاده برای اقامت در این کشور وجود دارد. از کپسول های یک نفره گرفته تا هتل های رمانتیک مخصوص زوج ها و هتل های پنج ستاره لوکس. اما یک نوع محل اقامت در ژاپن وجود دارد که برای قرن ها سنت های خود را حفظ کرده است: ریوکان. ریوکان یا مسافرخانه ژاپنی، نوعی مکان مسکونی اجاره ای است که ساختار ژاپنی دارد و عموماٌ در مناطق سیاحتی یا اطراف چشمه های آبگرم ساخته می شود. اقامت در یکی از این میهمان خانه های سبک ژاپنی، نهایت تجربه زندگی ژاپنی هاست. اما قبل از این که این کار را تجربه کنید، نکاتی هست که باید بدانید. این مطلب ، راهنمایی ماست برای کسانی که اولین تجربه اقامت در یک ریوکان را در برنامه سفر خود دارند.

ریوکان چطور جایی است ؟؟

حتی اگر یک بار هم در مورد ریوکان ها نشنیده باشید، با دیدن آنها متوجه می شوید که بنظر خیلی آشنا می آیند. ژاپن سنتی را در ذهن خود تصور کنید: ساختمان های چوبی کم ارتفاع با دیوارهای کاغذی نیم شفاف، درب های کشویی، کف پوش های حصیری تاتامی (یک نوع حصیر ژاپنی)، بامبو یا خیزران، مراسم پذیرایی چای توسط گیشاها (زنان هنرمند سنتی ژاپنی) و باغ های به دقت طراحی شده همراه با یک تالاب کوچک که دارای ماهی های رنگارنگ و یک پل چوبیست. زمانی که پا در یک ریوکان می گذارید، انگار که چند قرن به عقب بر می گردید و همه چیز آهسته تر پیش می رود. در واقع به منزله یک لحظه استراحت از دنیای پر استرس خارج است. بیشتر ریوکان ها نزدیک به چشمه های آب گرم (onsen) واقع شده اند. چشمه های آب گرمی که بطور طبیعی نزدیک به بیشتر آتش فشان های کشور ژاپن به وجود آمده اند. به همین دلیل، شرکت در یک حمام همگانی در چشمه های آب گرم، به یک فعالیت سنتی ریوکان تبدیل شده است. در سفر به ژاپن، از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ژاپن، دیدنی های ژاپن، مقاصد گردشگری ژاپن و اقامت در ریوکان ژاپنی است که یکی از شگفت هیجان انگیزهای نوع اقامت در ژاپن است را حتما تجربه کنید.

تاریخچه ریوکان

 در سفر به ژاپن، از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ژاپن، دیدنی های ژاپن، مقاصد گردشگری ژاپن و اقامت در ریوکان ژاپنی است که یکی از شگفت هیجان انگیزهای نوع اقامت در ژاپن است را حتما تجربه کنید. ریوکان ها در دوره ادو Edo period (بخشی از تاریخ دوران پیشامدرن ژاپن از سال 1603 تا 1868 میلادی) بعنوان مسافرخانه های بین راهی تاسیس شدند. در آن دوره، ارباب های فئودال از تمام استان های ژاپن مجبور بودند هر ساله به ادو Edo (نام قدیم توکیو پایتخت ژاپن) سفر کنند تا با شوگون (لقب دیکتاتورهاینظامی ژاپن) ملاقات داشته باشند. بنابراین این ریوکان ها ساخته شدند تا اربابان و جنگجوهای سامورایی آنها بتوانند بعد از یک روز طولانی سفر جاده ای در آنها اقامت و استراحت کنند. این میهمانان افتخاری تمام شب را به حمام کردن، لذت بردن از مراسم چای و خوردن یک شام پرجزئیات که صرف آن تمام شب طول می کشید و نوشیدن تعداد زیادی نوشیدنی ساکی می گذراندند. ریوکان ها در واقع پناهگاه هایی بودند که جنگجوها در آنها از حمله دشمن ها ایمن بوده و کاملا احساس امنیت می کردند. چرا که ساختمان آنها با نکات دفاعی خیلی ساده ساخته می شد. نکاتی مانند پله های شیب دار و باریک و درب ها و سقف های کوتاه که باعث می شدند شمشیر زدن و چرخاندن شمشیر ، بسیار سخت باشد.

تجربه اقامت در یک ریوکان ژاپنی

امروزه، این نوع اقامت در شکل های بسیاری ارائه می شود. از سبک های لوکس و تاریخی تا مینشوکو های Minshuku (یک نوع ریوکان ساده) خانوادگی و هتل های مدرن دارای ویژگی های یک ریوکان. اما در هر فرم و شکللی که باشد، همه چیز، از انتخاب تابلوهای هنری روی دیوار تا نبود بی نظمی، به دور این نکته مهم می گردد که میهمان احساس راحتی کند. در سفر به ژاپن، از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ژاپن، دیدنی های ژاپن، مقاصد گردشگری ژاپن و اقامت در ریوکان ژاپنی که یکی از شگفت هیجان انگیزهای نوع اقامت در ژاپن است را حتما تجربه کنید. بنابراین برای گذران وقت در خارج از هتل برنامه ریزی نکنید و از تجربه اقامت در ریوکان نهایت استفاده را ببرید. وقتی به ریوکان ژاپنی می رسید، صبر کنید تا به درون آن دعوتتان کنند. قبل از داخل شدن، کفش های خود را از پا در بیاورید و یک جفت دمپایی بپوشید. کفش های خود را در گنکان genkan (جاکفشی مخصوص ژاپنی ها) قرار دهید.
بیشتر ریوکان ها انتخاب بین دو نوع اتاق سبک ژاپنی و اتاق سبک غربی در اختیارتان می گذارند. اولین نوع گران تر است؛ اما تجربه کردن آن ارزش هر مبلغی را دارد. در سفر به ژاپن، از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ژاپن، دیدنی های ژاپن، مقاصد گردشگری ژاپن و اقامت در ریوکان ژاپنی که یکی از شگفت هیجان انگیزهای نوع اقامت در ژاپن است را حتما تجربه کنید. اقامت در این ریوکان ها شیک و منحصر به فرد است . ابتدا دمپایی های خود را از پا در بیاورید و آنها را درون اتاق کنار درب قرار دهید. به احتمال زیاد، کف اتاق توسط کف پوش های تاتامی پوشیده شده است. چیزهای دیگری که ممکن است در اتاقتان وجود داشته باشند، دیوارهای کاغذی (شوجی یا فوشاما)، درب های کشویی، حمام توالت داخل سوییت، یک میز کوتاه با یک سرویس ظروف چای خوری زیبا، یک فلاسک آب داغ و مقداری شیرینی هستند. این اتاق ها که توکونوما tokonoma نامیده می شوند، با یک تابلو نقاشی یا یک طومار خطاطی آویزان، کاشی و گل های فصلی تزئین شده اند. هر شب، زمانی که شما مشغول صرف شام هستید، کارکنان به اتاقتان وارد می شوند تا یک تشک و با ملحفه تمیز و یک بالشت نرم برایتان پهن کنند. آنها صبح روز بعد به اتاقتان می آیند تا دشک و رختخواب را جمع کرده با خود ببرند.

چه باید بپوشید ؟؟

در اتاقتان حتما یک یوکاتای Yukata (کیمونوی نخی نازک) تا شده پیدا خواهید کرد. این لباس، اصلا پوشاک ساده ای نیست. یک کیمونوی معمولیست که از یک لباس، یک کمربند و یک کت رویی تشکیل شده است. پوشیدن یوکاتا برای صرف شام و شرکت در حمام های همگانی، کاری معمول به شمار می آید. زمانی که می خواهید یوکاتا را به تن کنید، به خاطر داشته باشید که می بایست سمت راست لباس را روی سمت چپ آن بیاورید و سپس کمربند را روی آن ببندید. اگر برعکس آن را انجام دهید، قرار گرفتن طرف چپ لباس در قسمت رویی، در بوداییسم، به عنوان سمبل مرگ شناخته می شود و ممکن است این کارتان باعث ناراحتی و رنجش میزبان گردد. در برخی ریوکان ها ممکن است “گتا” Geta نیز در اختیارتان بگذارند. گتا یک نوع صندل چوبی ژاپنیست که می توانید هنگام بیرون رفتن همراه با یوکاتا بپوشید.

چه نکاتی در مورد حمام آب گرم onsen باید بدانید ؟؟

 در سفر به ژاپن، از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ژاپن، دیدنی های ژاپن، مقاصد گردشگری ژاپن و اقامت در ریوکان ژاپنی که یکی از شگفت هیجان انگیزهای نوع اقامت در ژاپن است را حتما تجربه کنید. نکاتی وجود دارد در مورد حمام آبگرم که باید بدانید. ابتدا می بایست مانند سایرین لباس هایتان را در بیاورید. در ابتدا این کار ممکن است شما را معذب کند، اما هیچ کس به شما توجه نخواهد کرد و همه چیز برایتان عادی خواهد شد. بیشتر این حمام ها برای خانم ها و آقایان مجزا شده اند. اما برای این که کاری نکنید که خجالت زده شوید، قبل از حمام onsen، اتیکت رفتاری لازم برای آن را بدانید:

1) قبل از این که داخل آب گرم شوید، در دوش های نزدیک به حمام، خود را بشویید.
2) از یک تکه پارچه نخی نازک برای شستشوی خود استفاده کنید. بسیاری از اشخاص، در زمان گرفتن حمام آب گرم، این پارچه های نخی نازک را به سر خود می بندند. چلاندن این پارچه در آب گرم یک خطای بزرگ است که هرگز نباید انجام دهید.
3) هرگز در حمام از صابون یا شامپو استفاده نکنید تا از آلودگی آب جلوگیری شود.
4) سر خود را زیر آب نبرید.
5) در آب شنا نکنید و شیرجه نزنید. این مکان برای کسب آرامش و تفکر در سکوت است.

چه چیزهایی برای خوردن و نوشیدن وجود دارد ؟؟

در ریوکان های گران تر، شام شب شما کایسکی ریوری kaiseki-ryori (یک نوع غذای سنتی ژاپنی پرجزئیات) خواهد بود و به احتمال زیاد در اتاق شما سرو خواهد شد. مراسم صرف شام، اول شب، حوالی ساعت 6 یا 7 آغاز می گردد. قسمت های مختلف غذا به ترتیب ظاهر شده، درون ظرف های مجلل سرامیکی و چوبی سرو می شوند. هر کدام از غذاهایی که سرو می شوند، یک اثر هنری به شمار می آیند. زیرا با مواد اولیه فصلی سالم محلی تهیه شده، با گل های زیبا تزئین شده اند و ترکیب هماهنگی از مزه ها، بافت ها و رنگ های مختلف هستند. ممکن است صرف غذا با یک سوپ میسو Miso (ترکیبی از سویا، نمک و یک مخمر بدست آمده از برنج، گندم یا لوبیا) آغاز شود و سپس منتخبی از غذاهای کباب شده، آب پز شده و آرام پز شده بر سر میز آورده شود.

همچنین امکان دارد این غذاها به سبک نابه مونو Nabemono (یک نوع سبک پخت غذا در آشپزی ژاپنی که تکه های کوچک گوشت، ماهی و سبزیجات در همان محل صرف غذا درون یک قابلمه پخته می شوند) همراه با سوشی، ساشیمی یا موکوزوکه Mukouzuke (ماهی خام) و نوشیدنی گرم ساکی سرو شوند. آخرین غذایی که بر سر میز می آید برنج است که به وسیله آن، پایان صرف غذای اصلی اعلام می شود. صبحانه موجود در ریوکان ها ممکن است ژاپنی باشد، مجموعه ای شامل سوپ میسو، تخم مرغ، ماهی کبابی، توفو و نوری (ورقه های جلبک خشک شده)؛ اما صبحانه به سبک غربی نیز معمولا موجود است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای چین رهاسیر” color=”success” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fpackages%2F%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1-%25DA%2586%25DB%258C%25D9%2586-%25DA%25AF%25D9%2588%25D8%25A7%25D9%2586%25D8%25AC%25D9%2588%2F||” button_block=”true”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی