نکانی جالب راجع به پایتخت صربستان، بلگراد

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4756″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

نکانی جالب راجع به پایتخت صربستان، بلگراد

بلگراد پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور صربستان است و بیش از یک‌میلیون و دویست هزار نفر سکنه دارد. نام این شهر در لغت به معنای سفید است.

شهر زیبای بلگراد همه ی فصول مخصوصا بهار و تابستان میزبان هزاران گردشگر میباشد.

در این مقاله ما قصد داریم تا حقایقی جالب درباره پایتخت صربستان، بلگراد بیان کنیم :

۱. بلگراد بر روی بقایای یک شهر باستانی ساخته شده است. اولین زیربنای این شهر در قرن ۳ قبل از میلاد توسط سلت‌ها بنا شد و در طول تاریخ چندین بار تخریب و از نو ساخته شد.

۲.بلگراد یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا است که شهرک‌های قدیمی زیادی در طول تاریخ در این منطقه تشکیل شده است. فرهنگ وینچا قدیمی‌ترین و غنی‌ترین تمدن سواحل رود دانوب در ۸۰۰ سال قبل است.

۳. بلگراد شهری است با بیش از ۱۵ نام! این شهر در طول تاریخ هزاران بار نام عوض کرده است و هر حکومت و قومی که موفق به فتح آن شده‌، نامی برای آن انتخاب کرده‌ است. از جمله نام‌های بلگراد در طول تاریخ می‌توان به سینگیدون، آلبا گریکا، آلبا بلگراد، فهراور، نوندورالبا، وی بنبراگ، ویلگراد و بسیاری از نام‌های دیگر اشاره کرد.

۴. قلعه بلگراد، یکی از مکان‌های تاریخی و فرهنگی بلگراد است که بسیاری از کنسرت‌ها در این مکان برگزار می‌شود و محلی زیبا برای گذراندن وقت است.

۵. اسرار زیادی در دل شهر بلگراد وجود دارد، یکی از این رازها، شهری زیرزمینی است! امپراتوری‌ها در طول تاریخ، راه‌های ارتباطی زیرزمینی زیادی در این شهر ساخته‌اند و در طول سالیان دراز بلگراد یک شهر زیرزمینی کامل را در دل خود پنهان کرده است. مارپیچی در میان راه‌های تودرتو وجود دارد که عمقی برابر با ۶ متر دارد و یکی از عمیق‌ترین حفره‌ها در راه‌های زیرزمینی است.

۶. نمادهای فراماسونری زیادی در سطح شهر بلگراد دیده می‌شود. یکی از این نمادها در دل شلوغ‌ترین بخش بلگراد قرار دارد.

۷. یکی از سنت‌های بسیار عجیب و غریب در بلگراد که کمتر کسی با آن آشنا است، شکار اردک است! در اوایل قرن ۱۹ در میدان اسلادیا، منطقه به نام منطقه شکار وجود داشته است. یک اسکاتلندی با نام «فرانسیس مک کنزی» مردم را در این محل جمع می‌کرده تا همه باهم به شکار بپردازند.

۸. بلگراد ۴۴ بار سقوط کرده است! به دلیل موقعیت مهم این شهر و دسترسی به دو رودخانه مهم منطقه، بلگراد همیشه هدف اصلی بسیاری از دولت‌ها بوده است. در طول تاریخ بلگراد حدود ۱۱۵ جنگ داشته و در طی این ۱۱۵ جنگ ۴۴ بار شکست‌خورده و شهر سقوط کرده است.

۹. یکی از مشهورترین مجسمه‌های بلگراد، مرد برهنه است که در قلعه بلگراد قرار دارد. این مجسمه به‌گونه‌ای ساخته شده است که گویی همیشه در حال نگاه کردن به شهر است. مجسمه بالای ستون ۱۴ متری قرار گرفته و در دست راستش یک شمشیر و در دست چپ او پرنده‌ای قرار دارد.

۱۰. بر اساس نظرسنجی‌های بین‌المللی، صرب‌ها جز مهمان‌نوازترین انسان‌های روی زمین هستند. مهمان‌نوازی به‌نوعی باور قدیمی در بین آن‌ها تبدیل شده است و درواقع مهمان‌نوازی را معادل خشنودی خداوند می‌دانند.

 

 

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای صربستان رها سیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fproduct%2F%25D8%25A2%25D9%2581%25D8%25B1-%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1-%25D8%25B5%25D8%25B1%25D8%25A8%25D8%25B3%25D8%25AA%25D8%25A7%25D9%2586%2F||” button_block=”true”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی