نباید ها در سفر به ترکیه

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4545″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]جمهوری ترکیه کشوری است در خاورمیانه و قسمتی از آن در اروپا واقع است با این حال چندی است که در تلاش است به اتحادیه اروپا بپیوندد و هم‌اینک تیم ملی فوتبال این کشور در لیگ اروپا شرکت می‌کند. این کشور دو تکه از شمال‌غربی با بلغارستان، از غرب با یونان، از شمال‌شرقی با گرجستان، از شرق با ارمنستان، آذربایجان و ایران، از جنوب‌شرقی با عراق و سوریه و از جنوب با دریای مدیترانه و به تبع آن با قبرس همسایه است.

ترکیه به نوعی فصل مشترک قاره‌های آسیا و اروپاست و به همین دلیل فرهنگ آن هم تلفیقی از هر دو فرهنگ شرق و غرب کره زمین است.

 

 

فقط در هتل اقامت نکنید !

 

یکبار هم یک به جای هتل در خانه های ترکی اقامت کنید. این بهترین راه برای درک بهتر زندگی بومی و فرهنگی است و باعث شناخت بهتر و بیشتر از میهمان نوازی مردم ترک میشود. همچنین یک فرصت عالی برای اقامت در محیط طبیعی و مزارع میباشد و حتی به شما این امکان را می دهد که به صورت داوطلبانه برای مردم بومی کمی کشاورزی کنید.

 

از مراسم های ترکی غافل مشوید !

 

اگر به مراسم عروسی برخورد کردید، حتما در آن حضور پیدا کنید چرا که مراسم حنا بندان که یک رسم سنتی در ترکیه است، می تواند برای شما بسیار جالب باشد. تجربه ماه رمضان و غذاهای خوشمزهای که در این ماه سرو میشوند مانند: گولاک که یک دسر شیری با لایههای نازک خمیر و انار است، را امتحان کنید. حتما به تماشای رقص سما با درویش هایی که با صدای نی میچرخند، بروید. «سِبی آروس» مراسمی است که هرساله در سالگرد فوت مولا فیلسوف بزرگ برگذار می شود. تلاش کنید دیگر مثل یک خارجی نباشید و همانند یک ترک واقعی جشن بگیرید.

 

غذای خود را به سرعت به پایان نرسانید !

 

مردم ترکیه به عنوان میزبان ، عاشق غذا دادن به میهمانان خود هستند و چون فکر می‌کنند میهمان آنها خجالت میکشد غذای بیشتر درخواست کند، به میهمان خود اصرار می کنند که زیاد غذا بخورد و این اصرار زیاد آنها برای غذا خوردن میهمان یک امر کاملا عادی است. پس اگر زیاد اشتها ندارید، با کمی  رفتارهوشمندانه غذا خوردن خود را طولانی تر کنید. چرا که بشقاب خالی شما خیلی سریع دوباره پر خواهد شد.

 

نگران کالری ها نباشید !

 

تا جایی که میتوانید از غذاهای ترکی بخورید و نگران چاقی نباشید. ترکیه در سراسر سواحل شرقی و غربی و در شمال و جنوب خود غذاهای محلی اغواکننده و خوشمزهی زیادی دارد و در هر استانی، این غذاها به نحوی خاص خوشمزه هستند. غذاهای اصلی و شیرینیهای ترکیه ترکیبی از فرهنگ و مواد غذایی است که در طول صدها سال شکل گرفته، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که غذا خوردن در ترکیهرا جدی بگیرید.

 

از رفتن به حمام های قدیمی غافل نشوید !

 

به جای رفتن به حمام گران قیمت، به حمامهای قدیمی ترکیه بروید. حمام های فوقالعاده زیبا با بخار آب و روزنههایی در سقف که موجب روشنایی می شوند، نمونه هایی از معماری شرقی هستند که شما می توانید در این حمام های قدیمی تجربه به یادماندنیتری از یک آبگرم فانتزی و گرانقیمت داشته باشید. جمبرلیتاش، گالاتاسرای، کیلیج علی پاشا و حمام خرم سلطان در استانبول و حمام اسکیشهر و حمام شنگول در آنکارا از بهترین حمام های قدیمی در دنیا هستند.

 

بازارهای تاریخی را فراموش نکنید !

 

به جای رفتن به فروشگاهها و پاساژها از بازارهای تاریخی خرید کنید. بازار بزرگ ترکیه در استانبول به خوبی شناخته شده است. اما بازار کِمرالتی در اِزمیر و بازارهای محلی در اولوس آنکارا می توانند شما را با جنبههای اصیلتری از فرهنگ بازار بدون وجود انبوه گردشگران و شلوغی آشنا کنند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تورهای استانبول رهاسیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” button_block=”true” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fpackages%2F%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA%25D8%25A7%25D9%2586%25D8%25A8%25D9%2588%25D9%2584%2F|||”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی