عبادت صورتی در مسجد پوترا مالزی

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4522″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

?مسجد صورتی پوترا در مالزی

مسجد پوترا معماری فوق العاده چشم نوازی دارد و به رنگ صورتی است، که با آب های دریاچه پوتراجایا در مرکز شهر کوالالامپور احاطه شده و تنها از یک سو به خشکی راه دارد. حدودا سه چهارم این مسجد در دریاچه گسترش یافته و ساخته شده به همین دلیل از دور که به آن نگاه می کنی، گویی مسجدی میان آب قرار دارد.
نکته ای که این مسجد را منحصر به فرد کرده معماری و رنگ های به کار رفته در آن است و بخش های مختلف آن تفاوت چندانی با مساجدی که در ایران می بینیم، ندارند.
این مسجد که مساحتی در حدود ۱.۳۷ هکتار دارد، می تواند نزدیک به ۱۵۰۰۰ نمازگزار را همزمان در خود جای دهد.

در ابتدا مسجد پوترا برای استفاده ی ساکنان محلی ساخته شد اما پس از مدتی به یکی از محبوب ترین مساجد نزد گردشگران مسلمان و غیر مسلمان مالزی تبدیل شد.
نکته ی دیگری هم وجود دارد که برای توریست ها جذاب است، آن ها در بدو ورود به این مسجد باید چادرهایی به رنگ صورتی بسیار خوش رنگ به تن کنند و حجابشان را رعایت نمایند، این چادرها با چادرهای موجود در ایران متفاوت است و در واقع لباسی بلند با کلاه است. جالب تر این است که حتی مردان هم این چادرها را می پوشند اما اغلب کلاه را به سر نمی گذارند. البته مانعی ندارد که مردان با لباس آستین بلند و شلوار معمولی نیز وارد مسجد شوند و یا زنان با حجاب کامل و لباس های خودشان، اما مهم این است که لزوما باید با حجاب وارد شوند.

اگر می خواهید به بازدید از یک مسجد مدرن تمام عیار بروید، مسجد پوترا یکی از مهم ترین مساجد مدرن ترین مساجد دنیاست، همه چیز در این مسجد لوکس است و رنگ و بویی متفاوت دارد به همین دلیل بسیار مورد توجه توریست ها قرار می گیرد.
? سفر به مالزی را از دست ندهید![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_btn title=”تور مالزی رهاسیر” color=”danger” size=”lg” align=”center” css_animation=”bottom-to-top” button_block=”true” link=”url:http%3A%2F%2Frahaseir.com%2Fpackages%2F%25D9%2585%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25B2%25DB%258C%2F|||”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی