بزرگترین استخر جهان در شیلی

[vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_single_image image=”4245″ img_size=”800*800″ alignment=”center”][us_separator size=”custom” height=”32px”][vc_column_text]

بزرگترین استخر دنیا در شیلی

بزرگترین استخری که در حال حاضر در دنیا وجود دارد نامش San Alfonso del Mar می باشد و در Algarrobo، کشور شیلی ساخته شده است. این استخر آب درون خود را از دریا تامین می کند و به همین دلیل به آن Seawater Pool نیز گفته می شود.

جالب است بدانید این استخر ۸ هکتاری، ۱.۰۱۲ متر طول دارد و به همین جهت لقب بزرگترین استخر جهان را یدک می کشد. در کنار بزرگترین بودن رکورد دیگری را نیز به خود اختصاص داده و آن عمیق ترین استخر حال حاضر جهان است و عمقی برابر با ۳۶ متر دارد.
اگر بخواهیم برای شما اندازه ی آن را شرح دهیم باید گفت ۲۰ برابر بزرگ تر از استخرهایی است که مسابقات المپیک در آن ها برگزار می شود و همین طور ۶ برابر بزرگتر از نزدیک ترین رقیبش یعنی استخر Orthlieb در کشور مراکش می باشد.
San Alfonso del Mar در ماه دسامبر سال ۲۰۰۶ میلادی افتتاح شد و از همان موقع مورد توجه گردشگران در اقصی نقاط جهان قرار گرفت. هزینه ای که در مدت یک سال برای نگهداری این استخر باید صرف شود برابر با ۲ یورو میلیون می باشد.
این استخر در ۱۰۰ کیلومتری پایتخت شیلی واقع شده است.
گردشگران زمانی که به این استخر می روند می توانند از امکانات زیادی از جمله هتل، رستوران و حتی شهربازی استفاده کنند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_separator size=”custom” height=”32px”][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن برگه هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
مشاوره تلفنی